ניצב בדימוס אריה עמית שוחח היום (ראשון) עם 'מעריב' על התנהלות המשטרה בהפגנה אמש ופרש את משנתו בנושא, ועל התנהלות הממשלה ועל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

מהפך של 180 מעלות: השינוי המשמעותי מהעסקה הקודמת
"נתניהו יבין שנגמר זמנו": אהוד ברק שוב מעורר סערה

בפתח הראיון אמר: "אנחנו מדברים על מצב שבו השר שהוא עבריין מורשע ותומך טרור ופרחח שלא השתנה מאז היותו נער בירושלים, ביצע בהצלחה השתלטות עוינת על המשטרה. הוא הפך את המפכ"ל והניצבים לחבורת כבשים נטולת עמוד שדרה. כל מה שהם עושים זה לא ברמה מקצועית אלא ברמה של לרצות אותו והתוצאות הן תוצאות קשות - ישראל הופכת 'למשמרות איתמר'".

"ההתייחסות של השוטרים לאזרחים בשטח הופכת להיות קשוחה יותר ומזכירה משטרים אפלים", המשיך. "התמונות של אתמול מזעזעות - פרש מכה בראשו של מפגין, אישה שהייתה בשיא הגיהינום כשנחטפה לעזה ובאה להפגין ומותקפת על ידי שוטרים. זה פשוט מטורף, הבעיה היא שהמלחמה יצרה מצב שיש פחות התעניינות במה שקורה במשטרה".

מכת"זית בהפגנה בקפלן (צילום :דוברות המשטרה)

"השר מנצל את המצב כדי להמשיך להכשיר את השוטרים לטפל בשטח בדרך שהוא רוצה ואנחנו במצב מאוד מדאיג", הוסיף לסיום. "צריך לנהל את האירוע בהרבה יותר סבלנות והכלה. אנחנו במצב מאוד בעייתי במדינה, השטח רוחש והרוב המכריע בישראל רוצה בחירות עכשיו. כאשר אנשים יוצאים להביע את דאגתם לא יכול להיות שהמשטרה תפעל מיד ביד ברזל נטולת מחשבה - אלימות ללא כל סיבה אמיתית".