היהודית העניק היום (ראשון) אות הוקרה לצוות נשות הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית על פעילותן למען אלפי משפחות שהטרור היכה בהן מאז שבעה באוקטובר. האירוע נערך במעמד כ 200 מנהיגי קהילות יהודיות מרחבי העולם שהגיעו לכינוס חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית כדי להפגין סולידריות עם ישראל ולדון בתכניות לחיזוק העוטף.

הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית, שהוקמה על ידי הקהילות היהודיות לפני 21 שנה, נותנת סיוע מיידי ושיקומי לנפגעי טרור בישראל. בראש הקרן עומדת מזה שלוש שנים איילת נחמיאס ורבין ומנהלת הקרן היא יעל רז. הקרן פועלת מתרומות של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, קרן היסוד, הרוח הישראלית ותורמים מרחבי העולם ומישראל.

מאז 7 באוקטובר הקרן של הסוכנות היהודית העניקה מענקי חירום מידיים לכ-8,000 משפחות שיקיריהן נרצחו בטרור, למשפחות שיקיריהן נחטפו לעזה ולאזרחים שנפצעו בטרור בהיקף של 33 מיליון ש״ח. צוות הקרן ימשיך ללוות את נפגעי הטרור בשנים הקרובות, בין השאר במענקים שיקומיים ובתכניות מיוחדות.

יו״ר הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית איילת נחמיאס ורבין: ״בכל פעם שאני נפגשת עם נפגעי טרור אני אומרת להם שכל הקהילות היהודיות ניצבות כאן איתי בסולידריות עם מענק החירום הראשוני, ובמרתון המורכב של השיקום. מיום הקמתה לפני 21 שנים טיפלה הקרן ב-9000 משפחות. מאסון 7 באוקטובר לבדו הקרן צפויה לטפל בכ-10,000 נפגעים במקביל לאירועי הטרור שממשיכים לצערנו להתרחש. למרות ההיקף העצום כל נפגע טרור זוכה ליחס אישי מנשות הקרן ולליווי בתהליכים המורכבים הצפויים להם״.