יש אומרים שהמאבק בין המועמדים, הוא מאבק על צביונה העתידי של העיר. בחלק גדול מהישובים על כך אכן ההכרעה, אולם, מצפה רמון בשנים האחרונות הפכה לזירה של מאבק בין תפיסות עולם, כשהרושם הוא שיש כוחות שמנסים להכריע, במקום לקיים הרמוניה. המאבק בין חילונים-ליברליים ודתיים-לאומיים עומד במרכז המחלוקת, בעיקר בשל המתחים בין התושבים השייכים לגרעין התורני לבין החילוניים, חלקם ותיקי הישוב. 

יום הפקודה של הרשויות המקומיות - עלינו לסמוך רק על עצמנו | דעה
מצג שווא או תקלה טכנית? טענות נגד מועמדים ברשויות המקומיות בדרום

קורין גולד מגדים, הודיעה תחילה על התמודדותה וליוותה את המהלך כשהיא מצהירה שרוב תושבי מצפה מתונים וניתן לקיים יחד חיים של סובלנות. אולם, בשלב מאוחר יותר של המרוץ הודיעה על פרישה והשאירה את הזירה לשלושת המועמדים האחרים: אליה וינטר, דני שטרית ופלורה שושן. 

מצפה רמון עיירה קטנה, כמה אלפני תושבים בלב המדבר, הנופים והפסטורליות אינם משקפים את המאבק היצרי שמלווה את התושבים בשנים האחרונות. הישיבה המקומית שהוקמה ע"י הרב קוסטינר שהגיע לישוב לפני כ-20 שנה סופגת את מירב הטענות. לרב קוסטינר מספר התבטאויות שצורמות לאוזני החילוניים, הוא מטיף לקדושת המשפחה במבנה המסורתי, מתנגד לתופעת הלהט"ב ולשירות נשים בצבא. וינטר כיהן בעברו כגזבר המועצה, רץ מטעם סיעת הליכוד, אך יש שמייחסים לו זיקה למפלגת "נעם".

שושן, על פניו, נציגת הפלג הליברלי בעיירה, בעברה כבר החזיקה בתפקיד המבוקש. ברשתות היא מפרסמת דברים ברוח הזאת "כל מצפה רמון יודעת בביטחון: היחידה שאין שום צל של ספק שתשמור על מצפה רמון מתונה, פתוחה ומותאמת לכולן ולכולם היא פלורה שושן". היא רצה בשם "המחנה הממלכתי" וזוכה לתמיכתו של השר בני גנץ.

גם שטרית מוכר מאוד בעיר, מילא תפקידים במועצת הפועלים, הוא מוותיקי היישוב, מתגורר בעיר כ-60 שנה. שטרית רץ ברשימת "מצפה מאוחדת" ואכן מקפיד בהפצת מסרים מאחדים.

גם מובילי דעה שאינם מתגוררים בישוב, מוצאים לנכון להשפיע על מה שיתרחש שם ביום הבחירות. בן כספית צייץ הבוקר בטוויטר: "מי שמנסים להשתלט על מצפה הם אנשי ישיבה קיצונית מבית מדרשם של אבי מעוז והרב טאו. הרב שלהם מתעמר בלהט"בים ומטיף נגד שירות נשים בצה"ל. לא נשים לוחמות. נשים בכלל. הקהילה הלהט"בית המופלאה של "מצפה" סובלת מהתנכלויות רבות בשנה האחרונה. רבים נשברים ועוזבים. אסור לוותר. אם הם יצליחו, מצפה רמון תהיה מקום הישוב הראשון בשליטת הקיצונים הללו. הישוב הראשון של "נעם".

הנמסיס שלו, ינון מגל, לא נשאר חייב ופרסם מכתב שנשלח אליו: "אני אסף, גר במצפה רמון כבר כמה שנים. חזרתי לפני שבועיים מארבעה חודשי מילואים. בשבועות האחרונים אנחנו תחת מתקפה מטורפת של כל גופי השמאל - חופשי בארצנו, הבלוק הדמוקרטי ועוד גופים שונים . הם בקמפיין מאד אגרסיבי נגד הציבור המסורתי במצפה רמון שתחת הנהגת הליכוד הצליח לייצר חיבורים משמעותיים הכוללים אף נציג בדואי באחת המפלגות שרצות יחד".

אסף הוסיף את הדברים הבאים: "הייתי שמח אם תוכל לאמת את בן כספית עם כמה שאלות ועובדות: - איך הוא יכול לקרוא לתמיכה בראש מועצה שמחויבת עד היום בכסף שלקחה שלא כדין ועדיין לא שילמה את חובה? [יש סימוכין] - איך הוא יכול לתמוך במישהי שבעלה בזמן שהיה ראש מועצה הורשע בפלילים? - איך יכול להיות שהוא תומך במישהי שבמשך עשר שנות כהונתה הכניסה את המועצה לחובות של 12 מיליון וקיבלה חשב מלווה מטעם משרד הפנים? - איך יכול להיות שאפילו המגזר הבדואי חובר לציבור המסורתי וגם זה לא מספיק ליברלי לבן כספית? - איך הוא קורא לישיבת ההסדר ישיבה קיצונית אחרי שמאות מתלמידה ובוגריה היו בחזית במשך ארבעה חודשים? לישיבה יש 3 נופלים ועוד עשרות פצועים. - איך הוא יכול לתקוף את הרב קוסטינר כדמות קיצונית שעה שהבן שלו פצוע קשה מאד בתל השומר? - איך אין לו טיפת אחריות ובמקום לייצר שיח של חיבור ואחדות הוא ממשיך את אותם סרטונים וקמפיין של ה-6 לאוקטובר, בן כספית- לא למדת כלום?????? - התקיפות אתמול של בן כספית בשיא הפריים טיים, ללא סימוכין וללא יכולת תגובה היא עוד חץ בלב שלי ושל חברי משרתי המילואים במצפה רמון. נשמח מאד אם תוכל אתה להשמיע את קולנו ולזעוק נגד ההסתה והשקר".

לאחר הדברים האלה, נותר רק לקוות שמי שיזכה בתפקיד ראש המועצה במצפה רמון ידע לאחד את השורות ולמצוא את הדרך לחיים משותפים למרות המחלוקות.