המגעים והדיווחים השונים בנוגע לעסקת חטופים אפשרית ממשיכים לזרום אחד אחרי השני, והדעות בסגויה עדיין חלוקות. זאת, כשעל פי המסתמן, מדובר בעסקה שבה ישוחררו 40 חטופים ישראלים, תמורת מאות מחבלים והפוגה ארוכה בלחימה. 

הימם את כל האנליסטים: זו הסיבה שבחר הנגיד לא להוריד את הריבית
"המצב שונה לגמרי מב-2006": בלבנון חוששים - מלחמה עם ישראל תמיט עלינו אסון

בסקר "מעריב", שאלנו אתכם הגולשים על עמדתכם בשאלה הקשה. לאחר שמעל ל-18,000 אנשים הצביעו בסקר, נרשמו בו תוצאות צמודות במיוחד. 52.6% הצביעו כי "כן, החזרת החטופים היא הכי חשובה". לעומת זאת, 47.4% הצביעו כי "לא, אסור לשחרר מחבלים עם דם על הידיים". 

המשלחת הישראלית שכללה את ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר, האלוף ניצן אלון ותת אלוף אורן סתר, חזרה לישראל במהלך סוף השבוע, אחרי יום של משא ומתן מתיש ואינטנסיבי, כאשר בסיומו סוכם על מתווה חדש לעסקה לשחרור חטופים.

נציגי ישראל קיימו מגעים על כל המתווכות השותפות למאמץ: נציגי ארה"ב, קטאר ומצרים, זמן קצר אחרי שמשלחת חמאס מסרה למתווכות את תשובותיה באשר לפרטי העסקה המתגבשת והדרישות העיקריות של ארגון הטרור. אחרי שהמשלחת הישראלית שבה ארצה, גורם מדיני בכיר מסר כי "עדיין רחוקים מעסקה אבל החמאס ירד מחלק מדרישותיו בעקבות הקשחת העמדות של ראש הממשלה נתניהו".