בשעה 22:00 הערב, נסגרו 11,296 קלפיות בבחירות לרשויות המקומיות ברחבי הארץ, והחלה ספירת הקולות. אחוז ההצבעה הארצי עד כה עומד על כ-49%, כלומר כ-3.5 מיליון מצביעים, לעומת 53% ב2018. ספירת הקולות מתרחשת בכל רחבי הארץ, ובזכות עבודתם המסורה של עובדות ועובדי מערכת הבחירות, הושלמה עם יעילות ושקיפות.

החלה ספירת הקולות: מסתמן סיבוב שני בחיפה, חולדאי מוביל בת"א
מסתמן: ניצחון לחולדאי בתל אביב | תוצאות האמת ואחוזי הצבעה 

לפי הנתונים אחוזי ההצבעה ברשויות הגדולות: בני ברק מובילה עם 61.5%, בעוד שאשדוד עם 45.1%, תל אביב-יפו עם 40%, חיפה עם 38.7%, וירושלים עם 30.8%.

במשרד הפנים מדגישים כי לנוכח הריבוי הצפוי במספר המעטפות החיצוניות הרי שתוצאות האמת הבדוקות צפויות להתפרסם רק לקראת סוף השבוע.

בחירות 2024 סיפקו נתונים מעניינים בין הערים בישראל, כאשר הישובים הערבים עין מאהל ובועיינה נוג'יד זכו בתואר לערים עם אחוזי ההצבעה הגבוהים ביותר. בעוד עין מאהל נחתמת בשיא הרשימה עם אחוז ההצבעה הגבוה ביותר, עם 93.4%, לאחריה עוקבת בועיינה נוג'יד עם 92.8%. במקומות הבאים עם אחוזי הצבעה גבוהים מצטרפים כפר מנדא, דיר חנא וכפר ברא. לעומת זאת, ירושלים ומגדל שמס הופיעו בתחתית הרשימה עם אחוזי ההצבעה נמוכים מאוד, עמק המעיינות עם אחוזי ההצבעה הנמוכים ביותר 8.4%.

התמודדות מרתקת נרשמה בין המחוזות השונים, בצפון דיווחו על נתונים מרשימים עם 62% מהאוכלוסייה שניגשו להצביע בקלפי. במקביל, ביהודה ושומרון הצביעו כ-61.6% מהתושבים, מה שבהחלט מעיד על מעורבות גבוהה ועניין ציבורי רב.

מעבר לכך, בדרום הארץ רשמו אחוזים קצת נמוכים יותר, כש-50.2% מהתושבים השתתפו בהצבעה. בחיפה ובמרכז הארץ, הצביעו 49.3% ו-48.6% מהאוכלוסייה בהתאמה. בנוסף, בתל אביב ובירושלים רשמו אחוזי הצבעה נמוכים יותר, בהתאמה 45.5% ו-35.9%. המגמה הזו עשויה להדגיש את האתגרים המיוחדים של הערים הגדולות בהקשר המקומי.