לקראת יום האישה הבינלאומי התקיים אתמול במרכז פרס לשלום ולחדשנות טקס הענקת אות אבירות לנשים פורצות דרך מהארץ ומהעולם. השנה, בעקבות האירועים הקשים, הטקס התקיים בסימן אירועי 7 באוקטובר, והוענק אות מיוחד לנשים שנחטפו באותה שבת ושבו משבי חמאס ואלה שעדיין נותרו מאחור.

מרגלית מוזס, נילי מרגלית, קרן מונדר, מיה רגב, עמית סוסנה ומקבלות נוספות של הפרס קראו על הבמה בקול נרגש להשיב הביתה מיד את כל יתר החטופים. בין הנשים שקיבלו את האות: ירדנה ארזי, אילנה דיין, נועה תשבי, בתיה עופר, לורינה ח'טיב קיזל, ד"ר כוכב אלקיים־לוי, אחיות לנשק, אסנת פרי, ד"ר אפרת ברון הרלב וענבל שבח שרביט.

בטקס הופיעה מיכל, אחותו של סרן (במיל') שאולי גרינגליק ז"ל, שנפל בקרבות בעזה, עם השיר "שום דבר לא יפגע בי" של כנסיית השכל, שהפך למזוהה עם הפרמדיקית עמית מן ז"ל, שנרצחה באירועי השבת השחורה. תמונות של מן ז"ל שרה את השיר הוקרנו ברקע. בסוף האירוע שרה מיכל יחד עם ארזי את השיר "הביתה", מהמנוני מלחמת לבנון הראשונה, שקיבל משמעות נוספת לאחר הטבח, כאשר השבות עמדו על הבמה ושרו יחד איתן בדמעות. 

מנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות אפרת דובדבני: "אירועי 7 באוקטובר טלטלו את עולמנו ושרפו לנו את הלב. האירוע היום מבליט את התקווה והאהבה בעולם הגדול, וכמה לנשים יש כוח להשפיע".