סגן אלוף (מיל') אורי קלנר, סגן מפקד חטיבה 55 שלחם במשך ארבעה חודשים ברצועת עזה ונבחר ברוב גדול לתפקיד ראש המועצה האזורית גולן, שוחח היום (חמישי) עם ינון מגל ובן כספית ברדיו 103fm והתייחס ליום הבחירות ולתפקיד החדש. 

תעודת הוקרה והערכה לתושב מועצה אזורית יואב רס"ן ש' על גילוי גבורה ואומץ בפיגוע בצומת ראם
"לא עושה כרצוני": ראש עיריית צפת הנבחר מנסה להרגיע את התושבים החוששים מהדתה

בפתח השיחה סיפר: "אנחנו בעשרת החודשים האחרונים היינו בקמפיין, שמראש התחלנו אותו בהבנה שאנחנו לא מדברים על האישי, אנחנו מדברים על מה שיש לנו לתת לגולן. התמקדנו בלהגיד מה אנחנו רוצים להביא פנימה, והקהילה בגולן היא כזו. יש פה קהילה מיוחדת, חיה ביחד, דתיים, חילוניים. אני מגיל 14 בגולן, גדלתי בירושלים עד גיל 14. ההורים שלי באמת גרים היום במעלה הזיתים".

עוד התייחס להגעתו של ראש המועצה היוצא למטה של קלנר לאחר ניצחונו: "חיים ראוי לכל הערכה. אדם אציל נפש, אני לא בטוח שאני הייתי יכול לעשות את זה. בנוסף לזה, אני חושב שיצרנו בגולן ביחד את האווירה הזו שאפשרה לו להגיע, הוא הרגיש בטוח להגיע. גם הפעילים שלנו, ישר כשהוא הגיע, הריעו לו. אדם פעיל ציבור, במשך חמש שנים נתן את ימיו לילותיו לציבור, הוא ראוי להערכה. זה מקום שבו כולנו צריכים לתת הערכה למנהיגות, גם המקומית וגם הארצית, וזה יהיה מפתח אולי להנהגה חדשה בישראל - במקום להשמיץ להגיד מה אני מביא".

על השאלה מה חזונו לגולן, השיב: "קודם כל, המועצה עצמה נמצאת באתגר כלכלי גדול, הדבר הראשון שלנו זה באמת יהיה לעלות את הרכבת הזו חזרה לפסים ולהפוך את המועצה לארגון שהופך להיות פרודוקטיבי, מביא כסף ומאפשר לפרויקטים לפרוח. אנחנו לא פריפריה, אנחנו הגבול, הגדר. אותה אנחנו מחזיקים בכל הכוח".

בהמשך הסביר: "אנחנו רוצים לפתח פה בגולן עוד יותר אתרי תיירות, להעצים את התיירות שלנו כדי שכל עם ישראל יוכל לבוא ולהינות. לשמור על המרחבים הטבעיים שלנו פה, לשמור על המרחב הטבעי האחרון שנשאר במדינת ישראל בצורה טובה. מאוד חשוב לנו פה נושא החינוך, להעיף קדימה את המצוינות. בסוף אנחנו מרגישים בחוד החנית של המדינה, צריך גם לעשות את זה".

בסיום דבריו התייחס קלנר לנזק האדיר שסופגת התיירות בצפון נוכח ההסלמה בצפון: "צריך להתחיל מלדבר על החוסן של הקהילה בגולן. אתה רואה שלמרות האתגר הביטחוני הגדול מגיעים לגולן לא מעט אנשים, מטיילים ונהנים מהיופי. מצד נוסף, אנחנו מכינים את האוכלוסייה ודוחפים אותה כדי שנהיה מוכנים אם יש איזשהו אתגר ביטחוני שמגיע. כל הדברים האלה יחד אנחנו מסתכלים עליהם ומחזיקים כל הזמן את האיזון הזה, בין חוסן האוכלוסייה, הרצון לכלכלה והדחיפה קדימה של אנשים לכאן".

"המדינה צריכה לתת גב לכל בעלי העסקים, כי קהילת הגולן החליטה מבחירה, הייתה אפשרות לפנות, להישאר ולהראות חוסן - להגיד 'אנחנו מחזיקים את הגדר של הגבול ואנחנו נמצאים שם'. צה"ל עובד ואנחנו סומכים עליו, ומגן פה, אבל בשורה התחתונה המדינה גם צריכה לתת גב כלכלי. כי גם האירוע הכלכלי הוא משמעותי. לתת פיצוי ועזרה לא רק למי שהלך, אלא בעיקר למי שנשאר. חשוב לחזק את הגולן".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm