קק"ל אירחה משלחת מיוחדת בקיבוץ בארי בראשות פרופסור אנדור גרוש, נשיא הפדרציה היהודית בהונגריה, יחד עם חברי ההנהלה, בהשתתפות קובי דוית נשיא הונגריה ומרכז אירופה בקק"ל. בקיבוץ בארי. למשלחת נערכה סיור בקיבוץ שנפגע קשות בטבח של השבת השחורה. בשיתוף קק"ל ניטע עץ המייצג תקווה וצמיחה מחודשת.

 המשלחת ההונגרית, בשיתוף קק"ל, החליטה לתרום 50,000 אירו לשיקום קיבוץ בארי. מאז 7 באוקטובר, הקהילה היהודית בהונגריה תומכת בישראל באופן פעיל, ומארגנת אירועים להבעת סולידריות. כמו כן, הקהילה היהודית אירחה משלחות מעוטף עזה וממשפחות החטופים, ממשיכה בקמפיין לאיסוף תרומות לשיקום הנגב המערבי. מתחילת המלחמה, ממשלת הונגריה עמדה לצידה של ישראל והביעה את מחויבותה לביטחון ישראל בפורומים בינלאומיים שונים.

 הסיוע הניתן לבארי, הוא חלק מתכנית כוללת של קק"ל הפועלת לצמיחה מחודשת של היישובים שנפגעו מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל. השקיעה עשרות מיליוני שקלים במתן סיוע, לרבות תמיכה נפשית, בריאותית ופיזית, המאפשרת שיקום מיטבי. בנוסף, נעשו מאמצי התנדבות משמעותיים, במיוחד לרווחתם של ילדים, נוער וחיילים. במקביל קק"ל משקיעה גם מיליוני שקלים בהנצחת קורבנות הטבח.

 קובי דוית, הונגריה, נשיא הונגריה ומרכז אירופה בקק"ל: המתקפה האכזרית על קיבוץ בארי, קיבוץ שמגלם את האידיאלים של שיתוף פעולה, קהילה ושלום, מילאה אותנו צער וכעס. אנו מזדהים עם משפחות הקורבנות, הניצולים ועם ישראל, הסובלים מסכנות תמידיות של טרור ואלימות. כנשיא קק"ל הונגריה ומרכז אירופה, הרגשתי מחויב להביע את הסולידריות שלנו ולאשר מחדש את מחויבותנו לתמוך בפיתוח ובביטחון של ארץ ישראל, ולחזק את הקשרים בין הונגריה לישראל. אנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים, להחזרת הנעדרים בשלום ולהשבת השקט והיציבות באזור.

פרופ' אנדור גרוש, נשיא הפדרציה היהודית בהונגריה: "הגענו לישראל כדי לתמוך נפשית בקהילת קיבוץ בארי וגם כדי לתת את תרומתנו לשיקום הקיבוץ. הקהילה היהודית בהונגריה פועלת רבות לחיזוק נוסף של יחסי ידידות וסולידריות בין מדינותינו במדינה. הימים הקשים האלה״.

שריאל גון, מנהלת אגף גיוס כספים, פיתוח משאבים וקשרי חוץ בקק"ל: "אנו מודים להנהלת הפדרציה היהודית בהונגריה על תמיכתה המתמשכת מאז תחילת המלחמה, בשיתוף עם קק"ל הונגריה וקק"ל. קק"ל ישראל לשיקום הקהילות הנפגעות בנגב המערבי. מחמם את הלב לראות את יהודי הונגריה, כמו גם את הציבור במדינה, מזדהים עם כאבה של ישראל בימים קשים אלו ומסייעים לישראל במגוון דרכים. יחד נטענו היום עץ בארץ בארי המסמל צמיחה והתחדשות, יחד נמשיך לפעול לשיקום היישובים והאזור".