מאיץ הסטארט-אפים Tech7  אשר מסייע לסטארט-אפים מהדרום לפרוץ ולצמוח, ציין הבוקר (שלישי) את סיום תוכנית  Ecologix Accelerator בשיתוף עם קק״ל. במהלך האירוע שנערך בפארק ההייטק גב-ים שבבאר שבע, הציגו שישה סטארט-אפים - מהדרום כולם, את הפתרונות שלהם בתחום משבר האקלים.

ביניהן:Bugera, Coppter Water Technologies Ltd., DOTS, Data of The Soil Ltd Dustoss ו - Super Polymer. כולן ייוסדו ומובלות על ידי יזמים מהדרום ועוסקות בתחום פתרונות האקלים. 

במסגרת האירוע הוצגה טכנולוגיה חדשנית בתחום הבניה הירוקה אשר מסייעת גם בהפחתת פליטות פחמן הקשורות לקירור וחימום בניינים. עוד הוצגו פתרונות בריאים למגדלים בתחום ריסוס השדות החקלאיים וכן הזנה של קרקע בדשן יעיל ומשופר יותר. בנוסף סטארט-אפים המציעים ניצול יעיל יותר של אנרגיה סולארית.  

מי שאירח את האירוע הוא סמנכ"ל Tech7 ומי שעומד בראש התוכנית עומרי דאי. עוד לקחו חלק בכירי קק"ל וביניהם דורון מרקל המדען הראשי, כמו גם אשת העסקים והפעילה החברתית ד"ר אתי לוצאטו.

תוכנית "Ecologix Accelerator" מטרתה לאתר חברות סטארט-אפ מבטיחות מהנגב בתחום הסביבתי-אקלימי ולספק להן כלים ומעטפת עסקית עשירה וכוללת לפריצה והצלחה. מי שמובילה את התוכנית היא עמותת Tech7 הפועלת מאז 2015 לטיפוח סביבת יזמות טכנולוגית מובילה ברמה עולמית בנגב, בשיתוף עם קרן קיימת לישראל.

במסגרת המיזם המשותף, קק"ל ועמותת Tech7 יצרו קהילת יזמות וחדשנות במטרה להוביל לקרקע פורייה וחיובית בדרום עבור קהילת היזמים הטכנולוגים. כמו כן לקדם חברות סטארט-אפים מהנגב ויזמים צעירים כאשר השאיפה היא שאלו יקימו בעתיד את החברות שלהם בנגב.