יו״ר סיעת עוצמה יהודית חה"כ יצחק קרויזר וחה"כ מיכאל ביטון שיגרו אתמול מכתב דחוף לראש הממשלה נתניהו ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ' עם חתימתם של 51 ח"כים מרוב סיעות הבית, בדרישה להקים מיידית מנהלת שיקום ליישובי הצפון.

תושבי הצפון יחזרו הביתה עד מאי? ההערכה האופטימית של ראש המועצה
 
בשבוע שעבר, הוועדה המיוחדת לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל דנה במצבם של יישובי קו העימות, מהם פונו עשרות אלפי תושבים, וכן בפעולות הכרחיות לסייע לחקלאים באזור שנפגעו ממצב החרום אליו נקלעו. בהמשך לדיון, יזם אתמול חבר הוועדה ח"כ יצחק קרויזר בשיתוף עם יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל ביטון פנייה דחופה לראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' בדרישה להקים באופן מידי מנהלת שיקום לתושבי הצפון, שתספק קשת רחבה של מענים חיוניים שתאפשר להם לחזור לשגרה.

"הפגיעה בחוסן הקהילתי של יישובי ואזרחי הצפון היא חסרת תקדים בחומרתה", פתחו השניים את מכתבם. "כמו כן, ישנה הידרדרות חמורה במציאות הכלכלית והתעסוקתית בחבל ארץ זה, כאשר יישובים רבים ספגו פגיעה תשתיתית חמורה, כולל השמדת מאות בתים על ידי החיזבאללה".

חברי הכנסת קרויזר וביטון מוסיפים כי "מציאות זו מחייבת הקמה מיידית של מנהלת תקומה צפון, כפי שנעשה בדרום. ההחמרה ואי הוודאות במצבם של תושבי הצפון מצדיקה זאת יותר מכל. מדובר בהחלטה דחופה ונחוצה ובשל כך אף ניתן להרחיב את סמכויות מנהלת תקומה דרום אל הצפון ולגבות אותה בתשתית הון אנושי לשם כך".

חה"כ יצחק קרויזר: "ביקשנו מראש הממשלה ומשר האוצר לפעול בנושא ולהטיל את כובד משקלם כדי להכריע בסוגיה זו ללא דיחוי. יש להקים בצפון מנהלת תקומה באותו מודל כפי שנעשה בדרום, ללא הבדלים. יחד עם עשרות חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה דרשנו לעצור את גרירת הרגליים בהעמדת התשתית הביצועית והתקציבית להקמתה".