לראשונה מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ב-7 באוקטובר, תחנת שדרות של רכבת ישראל תיפתח לנוסעים ביום שני ה-18 למרץ, כך הודיעה היום (רביעי) משטרת ישראל. בשלב הראשון תופעלנה רכבות רק לכיוון דרום – נתיבות, אופקים ובאר שבע, אך ברכבת ישראל פועלים מול משרד התחבורה וגורמי הצבא על מנת לאפשר גם נסיעה ברכבת גם לכיוון צפון.

"בדיחה עצובה מאוד": בדרום רותחים על ההחלטה לדלל את כוחות הביטחון בעוטף
חברת טריא תעניק מלגות לבני ובנות מצווה בקיבוצי העוטף

בהתאם להתאמות, הרכבת בשדרות תיפתח לשירות ביום שני והנסיעה ממנה תתאפשר רק לכיוון דרום. השירות הרכבתי בתחנה יופעל בין השעות 22:00-06:00 בתדירות של רכבת אחת מידי שעה לכל כיוון. נוסעים שיעדם או מוצאם תחנות אחרות וצפוניות יותר, יבצעו החלפת רכבות  בתחנת באר שבע וימשיכו ליעדם.

הקרונות החשמליים החדשים של רכבת ישראל  (צילום: אהוד אמיתון/TPS)
הקרונות החשמליים החדשים של רכבת ישראל (צילום: אהוד אמיתון/TPS)

 עוד הבהירו, כי בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב והנהלת המשרד, נעשים ההכנות להמשך החזרה ההדרגתית של השירות בקו הנגב המערבי ובוחנים כל העת אל מול הגורמים המוסמכים את האפשרויות הקיימות, ביחס לאילוצי הביטחון ואילוצי התפעול הנגזרים מאותן הנחיות. במסגרת זו, רכבת ישראל בצעה בשבועות האחרונים התאמות תפעוליו בתשתית המסילתית בתחנת שדרות ובכלל זה, שינוים במתקני האיתות, אשר אפשרו את הפיכתה לתחנת קצה בה ניתן לסיים ולהתחיל את מסלול נסיעת הרכבות.

בניה חדשה בשדרות  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בניה חדשה בשדרות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"פתיחתה מחדש של תחנת שדורת הינה נדבך נוסף וחשוב במלאכת שיקום איזור הדרום ועוטף עזה ואנו ברכבת ישראל נמשיך ונפעל במחוייבות לקידום מלאכה זו ושיפור השירות בכל רחבי הארץ", ציין יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני.

מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה, אמר עוד: "אני שמח שהצלחנו במאמצים רבים לאפשר את חזרתו ההדרגתי של שירות הרכבות לתחנת שדרות, ובכך לחזק את איזור הנגב המערבי ולשפר את חוסנה הלאומי של המדינה".