במסגרת שיתוף פעולה של ארגון "נפש בנפש", משרד העלייה והקליטה ומשרד הבריאות, אשר חתמו על הסכם ראשון מסוגו שבו ישלבו כוחות למען הבאת רופאים יהודים מרחבי העולם.

על רקע מלחמת "חרבות ברזל", ארגון "נפש בנפש" בשיתוף משרד העלייה והקליטה קיים בארה"ב את אירוע ה-MedEx השנתי, בהשתתפות שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, יו״ר ועדת הבריאות של הכנסת, ח״כ יוני משריקי, נבחרי ציבור וצמרת מערכת הבריאות, לצד כ-480 רופאים ואנשי מקצועות הרפואה מצפון אמריקה הבוחנים עלייה לישראל בקרוב. מטרתו היא לסייע לאנשי רפואה המעוניינים לעלות ארצה, לנחות בישראל כשבידם רישיון תעסוקה ומקום עבודה מובטח במערכת הבריאות.

לאור הצלחת מודל האירוע בשנים האחרונות, שהפך לשם דבר בקרב יהדות צפון אמריקה, נחתם הסכם ראשון מסוגו בדבר הקמת תוכנית לאומית חדשה לעידוד העלאת רופאים מרחבי העולם. התוכנית החדשה הינה חלק ממהלך משותף של ארגון "נפש בנפש", משרד העלייה והקליטה, משרד הבריאות והסוכנות היהודית ובסיוע קרן מרכוס. המיזם נועד לתת מענה למצוקת כוח האדם במערכת הבריאות בישראל, שהולך ומחריף מדי שנה, עם מטרה ברורה של העלאתם ארצה של כ-2000 רופאים יהודים מרחבי העולם במהלך 5 השנים הקרובות.

עוד הוכרז כי ה-MedEx הבא מחוץ לאדמת אמריקה, יתקיים ב-31.3 בפריז ויהווה דריסת רגל ראשונה לתוכנית החדשה בקרב הקהילה היהודית בצרפת ובבלגיה, במטרה למקסם את הפוטנציאל בהבאת מספר הרופאים שישתלבו במשק הישראלי.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: ״מתוך החשיבות והפוטנציאל להעלאת רופאים למדינת ישראל, הקמנו עם כניסתי לתפקיד את מנהלת הרופאים במשרד העלייה והקליטה בראשות ד״ר אפרת אפללו. מדובר במנהלת שתחזק את מערכת הבריאות בישראל, את הכלכלה ואת הרוח הישראלית בעת המלחמה המאתגרת. היום בכנס מיוחד בניו יורק שמחתי לפגוש מאות רופאים שחלקם נמצאים בהליכי עלייה מתקדמים וחלקם מתעניינים בהליך.

יחד עם מנהלת הרופאים, משרד הבריאות וארגון ״נפש בנפש״ אנחנו מסייעים להם לעבור את ההליכים הבירוקרטים בקלות ולהשתלב במערכת הבריאות בישראל במהרה. כבר במהלך מלחמת חרבות ברזל הגיעו מחו"ל לישראל כ-200 רופאים על מנת לסייע לבתי החולים לטפל בפצועים הרבים, ועל כך הודנו להם היום בשם מדינת ישראל". 

שר הבריאות, אוריאל בוסו: "משרד הבריאות מוביל בימים אלו צעדים אופרטיביים ותוכניות לאומיות להגדלת כוח האדם המקצועי במערכת הבריאות ומברך על שיתוף הפעולה החשוב עם ארגון 'נפש בנפש'. ומשרד העלייה והקליטה. תגבור מערכת הבריאות בבעלי מקצוע איכותיים ומומחים בתחומם, הוא צעד חשוב וחיוני למערך הרפואי בישראל שסובל ממחסור חמור ברופאים. התוכנית הלאומית שאנו מקדמים  הכרחית בתקופה זו ואנו נפעל ככל שיידרש על מנת לפשט הליכים ביורוקרטיים ולזרז את תהליך הקליטה במערכת. אני סמוך ובטוח שהתוכנית תסייע לנו לעמוד במשימות ולספק מענה רפואי איכותי וראוי לכלל אזרחי ישראל".

הרב יהושע פס, מייסד-שותף ומנכ"ל "נפש בנפש": "מדי שנה, MedEx הוכיח את עצמו כגורם משיכה אדיר לרופאים יהודים מאמריקה שהצליחו להשיל מעליהם חסמים בירוקרטים ותעסוקתיים. אנו מודים לשותפינו במשרד העלייה והקליטה, משרד הבריאות והסוכנות היהודית ולתרומתה הנדיבה של קרן מרכוס, על האמון במודל שלנו ושאפשרו לתוכנית זו לצאת אל הפועל, לטובת מתן מענה לצורך לאומי בוער. מיזם משותף זה הינו קפיצת מדרגה עצומה לנו כארגון ובשורה אדירה למדינת ישראל וליהדות התפוצות, ותסייע להם להקים כאן את ביתם, על מנת שיתרמו רבות למערכת הבריאות הישראלית עוד שנים קדימה".

ה-MedEx מפגיש מאות רופאים ואנשי צוות רפואי יהודים, שעתידים לעלות לישראל, עם מוסדות הבריאות הישראליים, תחת קורת גג אחת - טרם עלייתם לישראל. במסגרתו, המשתתפים החלו את תהליך המרת רישיון הרפואה וההכרה במומחיות שלהם, עוד טרם עלייתם ארצה, וכן קיימו סבבי ראיונות עם נציגי בתי וקופות החולים במרכז ובפריפריה, במטרה לזרז את ההליכים הביורוקרטיים הכרוכים בעלייתם, ולטובת שילובם המיידי במקצועות אליהם הוכשרו.

האירוע התקיים בארה"ב זו השנה ה-3 ביוזמת ארגון "נפש בנפש" ומשרד העלייה והקליטה ובשיתוף הסוכנות היהודית, קק"ל, JNF-USA, משרד הבריאות וההסתדרות הרפואית בישראל. לכנס הגיעו כ-480 רופאות, אחים, רופאי שיניים, פסיכולוגים ובעלי מקצועות בריאות פרא-רפואיים נוספים, שצפויים לעלות לישראל מצפון אמריקה בטווח של בין חצי שנה לשנתיים.