מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים עורך הערב (חמישי) את אירוע קריאת "שמע ישראל" הגדול ביותר בתולדות העם היהודי בכותל המערבי, בהשתתפות נציגי ונציגות המשפחות ובהובלת רב הכותל. גיל דיקמן, דודה של כרמל גת החטופה בעזה 167 ימים, התייחס לכך בשיחה עם רוני בר-און וקרן ברק ב-103FM.

ישראל תאבד את תמיכת הדמוקרטים? "מתחילים להבין שנתניהו חושב בדיוק כמו טראמפ"
"אפילו תודה לא אמרו": שרה נתניהו בביקורת חריפה על החטופים

"אני אדם חילוני, אם יש בן אדם יותר חילוני ממני זה כנראה כרמל שעכשיו בשבי בעזה, ובכל זאת אני ורבים מבני המשפחות מצטרפים לאירוע. זה סמל של אחדות, תקופה ארוכה דיברנו על מה שמפלג בינינו כשאנחנו כולנו ביחד חווים את האירוע הנורא הזה. כשחטפו אותם לא שאלו אותם אם הם מאמינים או לא, אם הצביעו למפלגה כזאת או אחרת. בסוף הם כולם יושבים במקומות אפלים בעזה בידי חמאס. עכשיו כולנו ביחד, עכשיו כולנו מאחדים ביחד את העם, גם יהודים וגם ערבים נמצאים איתנו כאן כדי לזעוק שכולנו ביחד בזה, במטרה המשותפת הכי גדולה שיש - להחזיר את החטופים - וזה יהיה הניצחון האמיתי".

גיל דיקמן ושלט החטופה כרמל גת (צילום: יוסי אלוני)
גיל דיקמן ושלט החטופה כרמל גת (צילום: יוסי אלוני)

כמה אנשים יהיו ברחבה?
"בפעם הקודמת, כבר הייתי בכותל בתפילה אחת כזאת, אירוע מרגש היה מוצף באנשים, לא האמנתי שקורה דבר כזה. מאוד מקווה שנראה דבר כזה גם היום. הדבר הזה אורגן בזריזות ולכן אני מקווה שיגיעו הרבה אנשים ובכל מקרה כל אדם שמגיע, כל מי שמצטרף לדבר הזה גם מרחוק ומצהיר שהוא ישתתף מרחוק, זה עוד תרומה".

גם נשים יהיו?
"גם גברים וגם נשים, עכשיו בזמן שאנחנו מדברים שלי שם טוב, האמא הנפלאה של עומר שם טוב, מובילה את הקריאה לקרוא לכולם להצטרף אלינו, נשים וגברים מכל רחבי העולם ועד רבני אירופה איתנו בזה, זה משודר מרוסיה ועד לדעתי הקצוות המערביים של ארצות הברית וקנדה. זה מאוד מרגש לראות את הדבר הזה".

מסע"ת משפחות החטופים (צילום :אבשלום ששוני)

"עניין התפילות הוא חדש לי", שיתף דיקמן. "אני לא אדם שמתפלל אבל אני מאמין שהתפילות הן חזקות בלב של מי שמתפלל אותן. זה מעיד על מה שאנחנו רוצים וזה שאנחנו נותנים כוח גדול לממשלה לקבל החלטה לא פשוטה וזה להחזיר את החטופים".