אחד העוגנים התרבותיים המשמעותיים של קיבוץ ניר יצחק הינו הפקת פורים. כל ילד שגדל בקיבוץ מחכה להפקה המושקעת הכוללת תפאורה, תלבושות, כוריאוגרפיה אותה מארגנים ומפיקים בוגרי הקיבוץ. השנה, בביתם הזמני שבמלון בקיבוץ אילות, לצד השכול והכאב, החליטו בקיבוץ להמשיך את המסורת, לחגוג עם הילדים וכל חברי הקהילה. 

 פעם בשנה ההורים, הסבים וסבתות והצעירים והצעירות בקיבוץ מעלים הפקה גדולה עבור ילדי הקיבוץ. השנה ההפקה המסורתית קיבלה משמעות נוספת כשהוחלט שגם בביתם הזמני שבקיבוץ אילות ולצד הקושי, הכאב והטראומה שמלווה אותם מאז שמחת תורה, תעלה ההפקה המסורתית  כרגיל. 

למופע המרכזי נבחר האלבום "הכבש השישה עשר"- קלאסיקה אהובה במיוחד, שהרבה שירים בה מקבלים משמעות אחרת מאז אירועי השבת השחורה. למשל "גן סגור", "יש ילד שאבא שלו" ועוד. היום יעלה המופע באולם שבמלון בקיבוץ אילות, מקום משכנם הזמני של קהילת ניר יצחק וצפויים להגיע אליו כל חברי קהילץ הקיבוץ, משפחות ובוגרים שיגיעו ויתרפקו יחד ברגע של אושר ותקווה משותפת להמשך.

פורים בקיבוץ ניר יצחק (צילום: קיבוץ ניר יצחק)
פורים בקיבוץ ניר יצחק (צילום: קיבוץ ניר יצחק)

עפרה בכר, תושבת ניר יצחק, כירואוגרפית ומוותיקת הלהקה מספרת על המופע השנה:  "בניר יצחק מתקיימת מסורת רבת שנים של הצגות פורים לילדים. המשתתפים הם הורים וסבים המתגייסים לחזרות למופע. כל שנה נבחר יוצר ישראלי אחר מתוך כוונה לחשוף את הילדים לתרבות המוסיקה הישראלית כמו : "מתי כספי", "התרנגולים", "כוורת", "נעמי שמר", "יורם טהרלב", "אריק איינשטיין" ועוד רבים וטובים. והשנה, הרחק מהבית, מתוך כוונה לשמור על המסורת וכדי להמשיך ולספק לילדים ולקהילה 'ריח של בית' נבחר היוצר יונתן גפן (שנפטר לפני שנה). השירה, הכוריאוגרפיה ועיצוב הבמה כמו גם התאורה והסאונד וההפקה כולה מתבססת על כוחות אמנותיים שלנו".

נטי לנטרנרי, רכזת תרבות בקיבוץ ניר יצחק מספרת: "כל שנה כחודשיים לפני פורים מתקבלת הודעה מהמפיקה הדס על תחילת חזרות להצגת פורים. זוהי הפקה 100% מקומית ומושקעת שמתקיימת כל שנה בקיבוץ. גם השנה למרות המצב המורכב והקשה כל כך, החלטנו לא לוותר על המסורת כי אנחנו חייבים להמשיך לחיות ולשמוח עבור הילדים שלנו.  השחקנים הם אותם השחקנים אבל הכל שונה. אנחנו במלון, לא בקיבוץ ובקהל חסרים חברים משמעותיים וחשובים שנפלו בב7.10 כשנלחמו והגנו על הקיבוץ. למרות כל המורכבות והקשיים להעלות כאן את ההצגה, הצלחנו להמשיך עם המסורת היפה והכל כך חשובה של ניר יצחק".