ישראל נכנסה היום ליום ה-171 למלחמת "חרבות ברזל". פרופ' אמיתי זיו, מנהל בית החולים השיקומי ב"שיבא" שבתל השומר, טייס לשעבר ובן מחזורו של רון ארד, שוחח עם בן כספית וינון מגל ששידרו היום (שני) מהאגף השיקומי בבית החולים את תוכניתם ב-103FM, על ההתמודדות האישית והמקצועית מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. 

הממשלה מתקפלת בשל תשובת היועמ"שית: גיל הפטור לא יעלה ל-35
בכיר אל-ג'זירה לשעבר מודה: זה השקר שהרשת הפיצה נגד ישראל

"אני מרגיש שיש פה פריוויליגיה ענקית, לנו העוסקים במלאכה הקדושה הזו", אמר פרופ' זיו בפתח השיחה. "האירוע של הצלת חיים איננו אירוע מושלם אלא אם כן הוא משלים את כל הרכיב של שיקום הנפש והגוף. ב'שיבא' נוצרה מסורת ארוכת שנים שמטפלת בפצוע, בחייל, באזרח, מתחילת הדרך בחדר המיון, השחרור ומסע החיים שנמשך אחרי השחרור".

"בית החולים השיקומי המשולב, אותו אני מנהל בזכות גדולה, הוא שילוב של שלושה אגפים - השיקום, רפואת הנפש והגריאטריה", אמר והסביר: "זה פחות או יותר האירוע שנאגר שנים רבות לפני, שהרפואה, עם כל הכבוד לה, תדע לטפל בשלושת הגורמים האלה - היא תהיה הרפואה ההוליסטית המלאה. מדובר על שיקום גוף ונפש".

שני חטופים ישראלים מגיעים למרכז הרפואי שיבא תל השומר. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

בהמשך שאלו כספית ומגל על עברו הצבאי כטייס של פרופ' זיו. "אני מהקורס של רון ארד, כך שאירוע החטופים, אלו שעוד לא שבו, הם בפוטנציאל, עוד 134 רון ארדים, זה אירוע שיושב לי עמוק בלב", אמר. "אני חי עם זה לאורך כל השנים הארוכות, אני ידיד מאוד טוב של משפחת ארד. אנחנו עסוקים מאוד בסיפור השבים. ברגעים אלו יש שתי שבות איתי פה בבית החולים הזה שמשתקמות".

לסיום אמר כי "זו תקופה מטלטלת, גם לי יש בנים חיילים שהיו בעזה. רון ארד, זה מטלטל אותי בצורה בלתי רגילה עם סיפורם של החטופים שעוד לא שבו, וברמה האישית המקצועית, התחושה היא זכות ענקית. כל אחד מהפצועים פה, המספרים מגיעים לאזור ה־400 שעברו דרכנו, מטופל גם נפשית. אנחנו עכשיו בחלון שאנחנו צריכים למנוע את ההידרדרות לפוסט טראומה. זה מחזק להיות בעשיה, לעזור, לטפל בעצמך ובאחרים - זה אירוע משקם".