בית הקפה האהוב "קופי ענן", שפעל במשך יותר משני עשורים על פסגת הר בנטל בידי קיבוץ מרום גולן, הודיע היום (שני) על סגירתו לצמיתות. הסגירה באה בין היתר בעקבות הגדרת שטח ההר כשטח צבאי סגור על ידי צה"ל. 

לאחר המתקפה על ישראל: בן אנד ג'ריס ספגו מכה שלא ציפו לה
יש לו ביצים: לאחר צו הסגירה - בעלי "לחם חביתה" בתגובה ראשונה

מנכ"ל תיירות מרום גולן, שפי מור אמר ל-״מעריב״ כי ״המלחמה הביאה לסגירת בית הקפה - וגם בין היתר המאבק ארוך השנים מול הרשויות כדי לנסות ולהסדיר את הקרקע. כבר ב-7 באוקטובר, הבנתי שנכנסנו לאירוע חמור וקשה, שיוביל לכך שתיירים לא יגיעו לכאן בזמן הקרוב - וזה נתן את הבעיטה האחרונה לסגירה של המקום. הבנו שהמציאות באזור משתנה. עובדי בית הקפה הרבים נשארו ללא עבודה - וזה משבר כלכלי חמור בהחלט״. 

על הקמת בית הקפה המיתולוגי סיפר: ״את בית הקפה הקמנו מתוך כוונה עסקית וכדי לתת שירות לכמות המבקרים הגדולה שיש בגולן ובצפון הגולן - באזור אסטרטגי שצופה על משולש הגבולות של סוריה, לבנון וישראל, שמהווה נקודת תצפית אזרחית יוצאת דופן ומרהיבה ביופיה. מאז שנפתח בית הקפה בשנת 1999, אין אישיות פוליטית חשובה מהארץ ומהעולם - שלא פקדה את בית הקפה. כולם רצו להגיע לנקודת התצפית״.

בני גנץ מאיים בפרישה מהממשלה ברקע חוק הגיוס (צילום :דוברות בני גנץ)

על משמעות שם בית הקפה חשף מור כי ״היו שני מוטיבים שהובילו לבחירת שמו ״קופי ענן״: ״בית הקפה נמצא כ-1060 מטר גובה מעל פני הים, ולכן יש בדרך כלל עננות כבדה שהייתה מכסה את בית הקפה. המוטיב השני של השם הוא שבשנת הקמת בית הקפה, הגיע לבקר בו מזכ״ל האו״ם - ששמו הוא קופי אנאן״.