סימה כחלון, שהתמודדה לתפקיד ראש מועצת עומר שבדרום ראש בראש מול ארז בדש והפסידה, הודיעה היום (רביעי) על פרישה והיא לא תהיה חלק ממועצת הישוב. הבוקר מסרה כחלון ל"מעריב": "אחרי מעל 10 שנים במועצת עומר וגם באופוזיציה, חשבתי שנכון שאפנה את מקומי לבאים אחריי לפעול כחברי מועצה".

"אני יודע מה בדיוק נדרש כדי להפוך את עומר לישוב בטוח יותר ומוסדר יותר"
הפשיעה, השלטון המקומי והמלחמה: "השריף" של עומר מסכם 34 שנות שלטון

עוד אמרה: "אני שמחה שהסיעה שהובלתי נכנסה לקואליציה ומאחלת לחברי מועצת עומר וארז בדש שעומד בראשה לעבוד בשותפות וחריצות לטובת תושבי עומר והנגד". לאחר הבחירות כתבה כחלון בדף הפייסבוק שלה: "עשינו מה שהאמנו בו ונלחמנו על ההזדמנות להביא שינוי לעומר. הבוחרים והבוחרות אמרו את דברם ואני מכבדת את הבחירה שנעשתה".

כארז בדש, אחיינו של ראש המועצה המיתולוגי של הישוב פיני בדש, ניצח את הבחירות כשגרף 54% מקולות הבוחרים. כחלון קיבלה רק 46%, הסיעה שלה "עומר יכולה יותר" תמשיך ותהיה חלק מהמועצה ואף חתמה הסכם קואליציוני עם בדש, שהקואליציה שלו תכלול 7 נציגים מתוך 9 שיש במועצה. 

עם זאת, יוסי כהן, חבר סיעת "יחד" שנשארה באופוזיציה עדכן אמש, שהסיעה ניהלה עם בדש משא ומתן אותו תיאר כ"מוזר". לדבריו, בקשת סיעתו לקבל את תיק הביטחון ותקציב ביטחון מוגדל לצידו, סורבה בנוסף גם אופציה אחרת של תיק התכנון והבנייה סורבה. הוא טוען שהם הבינו את הרמז העבה, שהוביל אותם אל האופוזיציה. למרות זאת, כהן איחל הצלחה לעתידים לעסוק במלאכה.

ארז בדש אמר בריאיון ל"מעריב" באמצע החודש: "אני מתכוון להיות ראש המועצה של כולם ולכן פועל לגיבוש קואליציה רחבה ככל שניתן".

סיעתה "עומר יכולה יותר" ביקשה להודות לה וכתבה בפוסט בפייסבוק: "אנחנו מבקשים להודות לסימה כחלון אשר החליטה לפנות לאפיקים אחרים. תודה על המנהיגות, החברות, התרומה והנכונות להיות שם מתי שרק נדרשת. בשבילנו ובשביל כל אחד ואחד מהתושבים במשך למעלה מ-12 שנים. את שני הכיסאות של הסיעה במועצה יאיישו ניב כהן ושרון בניאן".

היום בערב תתקיים ישיבה חגיגית של מליאת המועצה החדשה, בה יצהירו אמונים חברי המועצה הנכנסת.