לירון פטרושקה (57), יזם הייטק ישראלי ושחקן העבר של מועדון הפועל ר"ג ואשתו נעמי נהרגו הלילה (בין שבת לראשון) בתאונת מטוס בארצות הברית. 

עינב חזנוולד, יו״ר מועדון הפועל ר"ג מסר: ״המועדון מרכין את ראשו עם מותו של לירון פטרושקה ואשתו ז״ל. לירון גדל במועדון מגיל 10 ועבר את כל קבוצות המחלקה כולל קבוצת הבוגרים. הוא שיחק איתי בקבוצת הנוער שזכתה בגביע המדינה וכן בבוגרים. יהי זכרו ברוך!״

לירון פטרושקה במועדון ( שלישי משמאל, צילום: מועדון הפועל רמת גן-גבעתיים)
לירון פטרושקה במועדון ( שלישי משמאל, צילום: מועדון הפועל רמת גן-גבעתיים)

פטרושקה החל לשחק כדורגל במחלקת הנוער של הפועל רמת-גן גבעתיים בגיל צעיר.  ב-1984 עלה לסגל הקבוצה הבוגרת של המועדון, ששיחקה בליגה הבכירה (אז הליגה הלאומית). ובמדיה שיחק שלוש עונות בעמדת המגן הימני, ואף זומן לנבחרת הצעירה של ישראל. 

לאחר שחרורו מצה"ל, נסע פטרושקה לארצות הברית והחל קריירה עסקית בתחום ההייטק. שנים אחדות עבד בחברת מחשבים בשיקגו, ובשנות ה-90' עבר לקליפורניה, הקים חברה למכירת שירותי תוכנת משכורות ומשאבי אנוש, ומכר אותה תמורת חמישה מיליון דולרים. ב-1999 הקים עם אשתו נעמי וגיסו עומר יניב את חברת ההזנק Commercebid, שפיתחה תוכנת מכרזים למסחר אלקטרוני בין-ארגוני. לאחר שמונה חודשים, מכר את החברה לחברה מתחרה, Commerce One, תמורת 242 מיליון דולר.

לאחר האקזיט הוסיף פטרושקה לעסוק בתחום ההייטק, ולהשקיע במיזמים שונים בישראל ובעולם. כמו כן היה פטרושקה שותף ב-UpWest Labs, חממה טכנולוגית בעמק הסיליקון בקליפורניה, המקדמת יזמים צעירים מישראל.