פיגוע הבוקר (ראשון) בבאר שבע, המפגע ככל הנראה בדואי תושב רהט. בעיר עצמה, בינתיים, החיים נמשכים באינטנסיביות של תחילת שבוע עבודה. "לא ינצחו אותנו", זו ההתייחסות הנפוצה עליה חוזרים תושבי העיר ואחרים שהגיעו אליה הבוקר לעבודתם, או לסידורים. עם זאת, יש גם מי שכועסים, חוששים, ומוטרדים, חלקם שיתפו את מעריב בתחושותיהם.

המחבל רץ עם סכין בין הרציפים ומנוטרל: תיעוד דרמטי מהפיגוע בבאר שבע

פיגוע בבאר שבע: המחבל - תושב רהט; קצין צה"ל נפצע קל

אלון פיזיצקי תושב העיר מסביר: "האזור של התחנה מרכזית, הוא אזור שנמצאים בו, כמות רבה של בדואים על בסיס יומיומי, וכאחד שמסתובב שם מספר פעמים בשבוע תמיד יש את החשש הזה שמשהו הולך לקרות והיום זה קרה".

מיכל, בת 29, סטודנטית, תיארה את  הלך הרוח בבאר שבע כך: "כשיצאתי מהבית, שמתי לב שאני מסתכלת בחשדנות לצדדים ומאחורי הגב. אני מודה שאני חוששת, אבל אני נלחמת בתחושה הזו. אין לי כוונה שהחרדה תשלוט בי". 

יובל פרץ תושב העיר מתריע: "אני בתור באר שבעי, אומר בלב כאב שאני יודע שבקרוב אני אעזוב את העיר ולא אקים כאן בית ומשפחה מסיבה אחת, וזו כמובן הסיבה הביטחונית. אין ביטחון ללכת בעיר, כבר לא מופתעים שיש פיגועים ולא שזה חדש וזה קורה בצל המלחמה, אלה כל החיים שלנו ופשוט מרגישים פחות חשובים כי מה לא נעשה בשביל לחיות ביחד עם החברה הערבית".

יובל מוסיף ומתקומם: "מאז ומתמיד תחושת הביטחון לא הייתה הצד החזק של באר שבע, אבל בזמן האחרון זה חוצה כל גבול! אי אפשר ללכת באזורים המרכזיים בבאר שבע מבלי להיות דרוך, אי אפשר ללכת מבלי להרגיש מטרה".

שחר מיכלובסקי פחות מוטרד מאחרים, לדעתו: "הניסיון לייצר מציאות בה באר שבע היא עיר מסוכנת למחיה היא טעות. בכל מקום בארץ, בטח בתקופה הזו, אנחנו חיים על החרב. רק צריך להיות ערניים, בדיוק כמו שתופעל האירוע היום".

ראש העירייה רוביק דנילוביץ כתב לאנשי העיר: "כוחות הביטחון העירוניים יחד עם משטרת ישראל פרוסים ברחבי העיר".

דרורי לוי הגיב לפוסט ראש העיר באר שבע: "הוא מרהט, זה הפיגוע השלישי ב-3 שבועות שיוצא מהישוב הזה. נדרשת התייחסות רצינית לעניין הזה".

לין יצחק, גם הגיבה על הפוסט של ראש העיר: "בטח תמשיכו לתת להם לעבוד איתנו ולפרנס אותם ולהיכנס אלינו לחנויות, לפארקים, לשכונות ולבתים שלנו ואחרי זה תבכו שהם עושים פה פיגועים. שתתעוררו על החיים שלכם זה כבר יהיה מאוחר מידי. לא למדנו כלום מה-7/10!!!"

גורג' לואיס כנראה היה הכי פרקטי מכולם וכך הגיב לראש העיר: "באר שבע ישוב זכאי! אל תיתן לדברים ליפול בין הכיסאות. חיי תושביך בידך, הרם את הכפפה עכשיו ותדרוש רישיונות נשק לתושביך".