חמש שנים כמעט אחרי אירוע הירי במהלכו מצא את מותו הנער סלומון טקה ז"ל, וארבע שנים וחצי אחרי שהחל משפטו של קצין המשטרה ע', שהואשם בגרימת מותו ברשלנות של המנוח, החליט שופט בית משפט השלום בחיפה זאיד פלאח לזכות את הנאשם מכל אשמה. עורך הדין של משפחת טקה אמר ל-״מעריב״: ״המשפחה מאוכזבת מהתוצאות, ציפינו לשמוע החלטה אחרת, אך מקווה שהפרקליטות תקבל החלטה להגיש ערעור״.  "נהרגו כי הם שחורים ע"י אנשינו ולא מחבלי חמאס": 

נתניהו, בנט ולפיד: אלו הסכומים שבוזבזו על מעונות רה"מ בשנים האחרונות

משפחתו של סולומון טקה התקשו לקבל את הבשורה ותקפו בחריפות. אביו אמר בסיום המשפט: ״היום התאספנו כאן כדי לשמוע את התוצאות. לא ניסינו ולא חשבנו שנקבל משפט צודק ממשפטנים בישראל. נאבקנו 4 שנים כי חשבנו שנוכל אולי להביא שינוי - אך התבדינו. 13 הצעירים שנהרגו מהקהילה האתיופית לא נהרגו על ידי חמאס האכזרי - אלא על ידי האנשים שלנו, על ידי שוטרים שאנו מממנים אותם מכספנו. הם נהרגו בגלל שהם שחורים".

בית משפט חיפה - פרשת השוטר היורה בסלומון טקה (צילום: גדעון מרקוביץ')
בית משפט חיפה - פרשת השוטר היורה בסלומון טקה (צילום: גדעון מרקוביץ')

"איך שוטר במרחק של 30 מטרים מהילדים שלבוש על אזרחי יורה בנער רק כי שאל מי הוא וביקש שיציג את עצמו? באמת שלא ציפינו לכלום מהמשפט, אל תשלו את עצמכם - אין משטרה שתשמור על הקהילה האתיופית - ואין שופט שיעשה עימנו משפט צדק. אני מודה לכל מי שהיה איתנו לאורך כל הדרך במשפט ובדיונים, נפגע בגללנו או סולק מהעבודה בעקבות המאבק. עצוב שנער שחשוד שרצה לגרום להצתת רכב משטרה נכנס היום לכלא - ושוטר שהרג נער בן 18 - יצא היום זכאי״, הוסיף.

אמו של סלומון ז״ל אמרה: "אנחנו כואבים וחיים בכאב, לא רק אנחנו ההורים אלא גם הילדים שלנו. במשך חודש שלם אנחנו והילדים לא ישנו, ידענו שהשופט לא ירשיע את השוטר. עזבנו את בית המשפט באמצע כי אי אפשר היה לסבול את המילים של השופט או לשמוע את הדברים שהוא אומר".

בית משפט חיפה - פרשת השוטר היורה בסלומון טקה (צילום: גדעון מרקוביץ')
בית משפט חיפה - פרשת השוטר היורה בסלומון טקה (צילום: גדעון מרקוביץ')

כבר בפתיחת הכרעת הדין הודיע השופט פלאח: "החלטתי לזכות את הנאשם מביצוע העבירה המיוחסת לו בכתב האישום". כידוע, מדובר בעבירה של גרימת מוות ברשלנות. השופט אמר כי "הכרעת דין זו עניינה גרימת מותו הטרגי של המנוח סולומון טקה ז"ל, כתוצאה מפגיעת חלקי כדור, שנורה על ידי הנאשם, קצין משטרה שהיה בחופשה עם בני ביתו, עת כיוון את אקדחו לעבר אספלט בקרבת המנוח, ירה כדור אחד, וליבת הקליע פגעה בגוף המנוח וגרמה למותו". הוא הוסיף כי בתיק האמור העידו עשרות עדים, התקיימו עשרות ישיבות, הוגשו מאות מוצגים ונכתבו אלפי עמודי פרוטוקול ומשך הזמן שחלף לא מהווה עניין בשל מגפת הקורונה שפרצה וביטלה דיונים רבים ואז פרצה מלחמת "חרבות ברזל" שגרמה לדחייה נוספת.

השופט ציין כבר בראשית דבריו כי ההחלטה של מח"ש להגיש כתב אישום הייתה מוצדקת וראויה וטענת סנגורו של הנאשם לפיה מדובר בכתב אישום שהוגש ממניעים זרים, היא אמירה שאין בה כל ביסוס והוא דוחה אותה על הסף. "הן הרשות החוקרת (מח"ש), והן בא כוח המאשימה, שהחליט על הגשת כתב האישום, עשו את מלאכתם נאמנה, ואכן נדרשה בפרשייה זו הכרעה שיפוטית, בשל מורכבות המקרה, ובשל הסוגיות החשובות שעלו במהלך שמיעתו, כגון נושא נוהל הפתיחה בירי".