המאבק למען חיים בכבוד בגיל מבוגר הוא אחד המאבקים החשובים של תנועת אומ"ץ, הפועלת למען צדק חברתי. ב-7/4 יגיע המאבק לבית המשפט העליון: השופטים ידונו בעתירה שהגישה אומ"ץ בתביעה לחייב את ממשלת ישראל להעלות את קצבת האזרח הוותיק ולהשוות אותה לשכר המינימום. בנוסף דורשת התנועה מממשלת ישראל להתנהל בשקיפות ולהציג מידע רלוונטי אודות השימוש בכספים המשולמים על-ידי האזרחים לביטוח הלאומי.

קצבת אזרח ותיק עומדת על 1,736 ₪, ומי שעברו את גיל 80 מקבלים 98 ₪ נוספים בחודש. כמו כן ישנה תוספת של 2% על כל שנה שבה האזרח שילם את דמי הביטוח הלאומי, אולם גם כך הסכום המרבי הוא 2,604 ₪ בלבד. "האם מישהו מאמין כי ב-2024 ניתן להתקיים מ-2,600 ₪ בחודש?" תהה פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר אומ"ץ.

העתירה לבג"ץ נערכה בידי עו"ד יצחק מינא, שמכהן גם כיו"ר המועצה הציבורית של אומ"ץ. השופטים שידונו בה הם יצחק עמית, יעל וילנר וחאלד כבוב. תנועת המחאה להגדלת קצבת הזקנה, שבה חברים עשרות אלפי אזרחים ותיקים, שותפה למאבק הנחוש. את תנועת המחאה מובילים אורי פלום, עו"ד יצחק בורובסקי, גיורא חורלופסקי, יגאל גרינשטיין ועו"ד נירה סטפאי שוורץ.

"במציאות בה מדי יום אנו שומעים על עוד התייקרות, הסכום המגוחך שמקציבה הממשלה למי ששירתו את המדינה נאמנה במשך שנים רבות מוביל רבים אל סף העוני. הצורך בהעלאת הקצבה הוא כאש בוערת עבור האזרחים הוותיקים", הדגיש פליצ'ה פלד את חשיבות העתירה. שכר המינימום במשק הועלה לפני מספר ימים, ל-5,880 ₪ בחודש. באומ"ץ דורשים כאמור שקצבת אזרח ותיק תעמוד על סכום דומה ותאפשר חיים בכבוד.