אבי כאלו, לשעבר ראש מחלקת שבויים ונעדרים באמ"ן, התראיין הבוקר (שני) בתוכנית של 'שבע תשע' בהנחיית אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM והתייחס למגעים לעסקת חטופים ולאופטימיות הזהירה מול השיח עם חמאס. "על פניו נראה שאולי תתאפשר פה באמת פריצת דרך והגעה לעסקה, לפחות לפי הסימנים המעידים שאנחנו רואים ככל שחולפות השעות. גם היציאה הזו מח'אן יונס בהכוונה אמריקנית לכאורה, כנראה שמאחורי הקלעים, כרוכה גם בהסכמות ובהבנות כחלק מראייה רחבה יותר של התחום של החטופים". 

צה"ל מוטט את המסגרת הצבאית של חמאס - ושכח מאחור דבר אחד חשוב | חיים רמון‎

עסקה עכשיו: החטופים יותר חשובים| רמ״ח שבויים לשעבר בטור מיוחד

כשנשאל על האינטרס של חמאס לצאת לעסקה שלא רצה בה עד כה, אמר כאלו: "אפשר באמת לטעון את הטענה שחמאס מעוניין למשוך את הזמן אבל נראה על פניו שגם חמאס מבין שלפחות הלחץ הבין־לאומי הולך וגובר על ישראל, כזה שחותר לסיום המערכה ולכן יש לו יכולת להשיג כמה וכמה הישגים, בראש ובראשונה כנראה הסרת החרב מעל רפיח היא קלף משמעותי בתהליך. העובדה שסינוואר כנראה מציג את זה לפחות זמנית כרגע, היא הישג משמעותי שמאפשר לו כנראה מרחב נשימה להגיע לעסקה".

כאלו טוען כי לאמירה האמריקאית יש משקל רב בהחלטות וכי ביידן נמצא במומנטום בזירה הפנימית. "הוא מבין שהישג ועסקת חטופים היא אבן ראשה מבחינתו להסדרה אזורית. ברור שיש כאן כובד אמריקני מאוד משמעותי שכלל גם מנופים על ישראל כמו אמירות של הפסקת סיוע, שגם אם לא יגיעו לכדי מימוש, יש בהם כדי להלחיץ את ישראל".

לצד זאת, הסתייג מדבריו ואמר כי אולי ארה"ב יודעת לתת את מרכז הכובד של לאן הולכים קדימה, אבל ישראל היא זו שצריכה לנהל את הפרטים בדבר הזה למול המצרים. "עובדה שהאירוע מתנהל בקהיר ומנגנון הביטחון המצרי הוא זה שמוביל אותו זה עוד אינדיקטור חיובי בתהליך, שמו את הקטארים בצד, אומרים 'חבר'ה הגענו למאני טיים כמו בעסקת שליט, זה התפקיד של המצרים לסגור את הקצוות'". 

עוד טען כאלו כי השבת כל החטופים משולה לתמונת הניצחון האמיתית של המלחמה. "אנחנו ממילא בתהליך של עיצוב המציאות הביטחונית בעזה זה לא יהיה זבנג וגמרנו. הרמטכ"ל דיבר אתמול על זה שכבר השמדנו 80 אחוז מהכוח הצבאי של חמאס, על זה שהמציאות הביטחונית משתנה מיסודה, יש דברים שלתוך הוואקום הזה שנוצר אפשר להכניס הרבה מאוד וקטורים חיוביים מבחינת ישראל כמו היום שאחרי בעזה מבחינת משילות, כמו איך ייראה למשל מרחב פילדלפי, שהוא סיר לחץ שעוד לא באמת נדון, לפחות לא ברמה הפומבית. יש כאן המון כלים בתהליך הזה שצריך להסתכל עליהם כחלק ממנופים".