בית המשפט המחוזי בבאר-שבע גזר השבוע 20 שנות מאסר על עמאד צופי, תושב עזה, שחדר לישראל וניסה לרצוח את רבש"צ הישוב אבשלום. צופי הורשע בעבירות של הסתננות מזויינת, מעשה טרור וניסיון לרצח. בנוסף, נגזר עליו מאסר על תנאי ופיצויים לנפגע העבירה בסך של 50,000 ש"ח.

טרוריסט סורי נידון בהולנד ל-12 שנות מאסר בגין עינויים

יממה לפני החיסול: חוליית הטרור תועדה מבצעת ירי לעבר כוח צה"ל | צפו

העזתי הסתנן לישראל בחודש מאי בשנת 2021, לאחר מבצע "שומר החומות", כשבאמתחתו סכינים. הוא חדר דרך הגדר ונכנס ליישוב יתד שם  ניסה לדקור בראשו את רבש"צ הישוב שחשד בו וביקש לעכבו לצורך בדיקה בעודו יושב ברכבו. הרבש"צ נאבק בנאשם, הלם בו באגרופיו והצליח להדוף את הנאשם מחוץ לרכב.

כוח שהגיע למקום וכלל חיילים ורבש"צ נוסף מישוב סמוך קרא לו לעצור, אך המחבל התקרב אליו כשהוא מנופף בשתי סכינים שלופות. הכוח ירה בו, ופצע אותו. בית המשפט הכריע שמדובר במעשה ממניע לאומני ובחר להדגיש את הצורך להחמיר בעבירות טרור נוכח המסוכנות הרבה הטמונה בהם, גם אם התוצאה שנגרמה בסופו של דבר אינה קשה.

בהקשר זה קבע בית המשפט: "אין חולק כי למרבה המזל נגרמה לנפגע פציעה שהוגדרה כקלה, כאשר אף המאשימה סבורה כי יש לכך משקל לקולה בגזירת העונש. עם זאת, העובדה שלנפגע נגרם נזק פיזי לא חמור, אינה קשורה למעשיו או לשאיפותיו של הנאשם, אשר מצדו היה נחוש להרוג את הנפגע, אלא בעיקר לתושייתו הרבה של הנפגע שהצליח להדוף בתנועה אינסטינקטיבית, ולאחר מכן תוך כדי מאבק ממשי בנאשם, את הסכין שהונפה לעבר ראשו; וברי כי אם הנפגע עצמו לא היה פועל כך, עלולה התוצאה להיות קטלנית".

בית המשפט דחה את טענת ההגנה, לפיה רמתו השכלית הנמוכה של הנאשם השפיעה על יכולתו להבין את משמעות מעשהו או להימנע מביצועו. בית המשפט נתן משקל לשיקולי הרתעה, לעובדה שהנאשם לא נטל אחריות למעשיו ולא הביע חרטה ולמתיחות הביטחונית בגבול עזה בעת ביצוע העבירות ובימים אלו.