מתי בפעם האחרונה התקבלתם לעבודה וזכיתם לתרום אלפי שקלים למאבק באלימות נגד נשים? חברת אקסטרה מייל, המקדמת את מערכי השיווק של כמה מתאגידי הטכנולוגיה הגדולים בעולם ואחראית לאסטרטגיות השיווק שלהם, החלה בקמפיין מיוחד ויוצא דופן של גיוס עובדים לשורותיה, שבמסגרתו תעביר לפורום מיכל סלה תרומה בשם כל עובד שיתגייס, בסכום של 5,000 שקל.

הלאונג׳: מעלים את המודעות לאלימות נגד נשים

הרקע להתנעת הקמפיין היה החלטת המשרד לביטחון לאומי להפסיק את התמיכה התקציבית בפורום מיכל סלה, הנותן מענה לכ־300 נשים נפגעות אלימות. ביטול התמיכה הוחלט על רקע החשש שאותו הביעה לילי בן עמי, מנכ"לית הפורום ואחותה של מיכל סלה ז"ל שנרצחה על ידי בן זוגה, שמדיניות חלוקת כלי הנשק שהכתיב השר לביטחון לאומי בן גביר, התבחינים והקריטריונים שהוגדרו עלולים לגרום לכך שכלי נשק יגיעו לידיים הלא נכונות, למשל לגברים עם רקע אלים, וישמשו אותם לפגוע בנשים. מאז עליית הקמפיין קיבלה החברה מאות פניות והכפילה את כמות המועמדים למשרות.

אלימות נגד נשים (צילום: אינגאימג')
אלימות נגד נשים (צילום: אינגאימג')

"אלימות כלפי נשים היא רעה חולה שבשנים האחרונות הלכה והתגברה בכלל המגזרים", אומרת שירי אוגורינסקי, מנהלת משאבי אנוש של אקסטרה מייל, "זוהי תופעה בלתי נסבלת שמאיימת על כולנו וחייבת להיפסק. כאשר המדינה מעניקה רישיונות לכלי נשק, היא חייבת לוודא שהם מגיעים לידיים הנכונות. אחרת, ואת זה כולנו נלמד בעתיד – יהיה לכך מחיר כואב. לנשים ולכולנו".

לדברי רון ניימרק, מנהל הקריאייטיב של החברה, "מדובר בקמפיין שתורם למעשה לכל הצדדים המעורבים - למאבק באלימות נגד נשים, למועמדים הזוכים לתרום לקהילה על חשבון החברה ולעובדים, השמחים לעבוד בחברה בעלת אג'נדה ערכית וחברתית. הקמפיין מוכיח עד כמה חשוב לעובדים להשתלב בחברות הנוקטות עמדה פרואקטיבית בנושאים חברתיים, ובמיוחד מאז 7 באוקטובר. בתקופה זו, שבה נשים כה רבות נפגעות כתוצאה מהמלחמה, ועקב אלימות בתוך המשפחה, היה לנו חשוב לקחת חלק במאבק, ולרתום אליו את העובדים והמועמדים".

רון ניימרק (צילום: יגל קוממי)
רון ניימרק (צילום: יגל קוממי)

בנוסף, בימים אלו משיקה החברה תוכנית מיוחדת לסיוע לנשים עובדות במהלך המלחמה. לדברי אוגורינסקי, "ראוי שכל חברה תגבש תוכנית פנים ארגונית לסיוע לעובדות, הכוללת התחשבות בתנאי העבודה של נשים שבני זוגן במילואים או אמהות לילדים כמו אפשרות גמישה לעבודה היברידית, סיוע נפשי וקבוצות תמיכה של נשים בתוך מקומות העבודה, ניוד עובדות בין תפקידים למניעת שחיקה ומתן במה לעובדות להביע את אתגריהן וקשייהן".