ינון מגל ובן כספית, התווכחו היום (רביעי), כהרגלם בתוכניתם ברדיו ב-103FM. בין הנושאים הבוערים היו דבריו השנויים במחלוקת של פרופ' אסא כשר, ממחברי רוח צה"ל, שאמר כי "החברה הישראלית היא כמו מרק. אחים לנשק והטייסים הם כופתאות משובחות - והמתנחלים הם הטבעת העכורה במרק". 

פרופ' אסא כשר: "אנחנו מדינה אינפנטילית"

"מוטציה, פייק ליברל": אסא כשר תחת מתקפה לאחר הפוסט השנוי במחלוקת

מגל התלהם ואמר: "אני במקום הרמטכ"ל כבר מזמן הייתי מודיע שהוא לוקח את הקוד האתי לבחינה מחודשת. מדובר בבן אדם מתועב. להגיד על המתנחלים שהם הטבעת העכורה במרק? רק אתמול פרסמנו את הנתונים של הנופלים בתמרון הקרקעי לפי מחוזות בישראל. תל אביב 54 אחוזים, חיפה 81 אחוזים, המרכז 91 אחוזים, אזור יו"ש, המתנחלים, 415 אחוזים של נופלים ביחס לאוכלוסייה. החלאה הזה קורא להם הטבעת העכורה במרק. זו אוכלוסייה שסובלת לאורך שנים מהכפשות. הערך האחרון הוא הממלכתיות, תראו כמה הכול מעוות. תבינו איפה אנחנו חיים". 

פרופ' אסא כשר (צילום: יוסי אלוני)
פרופ' אסא כשר (צילום: יוסי אלוני)

כספית הגיב לאמירותיו של מגל ואמר: "הרחקת לכת בלקרוא לאסא כשר חלאה, בעיקר לאור העובדה שהוא אח שכול. אני כמובן לא תומך בכלל במה שאמר על המתנחלים, כן תומך במה שאמר על אחים לנשק". מיד לאחר מכן ביקש כספית לעסוק בהבטחות הריקות, לטענתו, של ראש הממשלה נתניהו וממשלתו מאז תחילת המלחמה. "חסידיו, צבא השופרות, רואים בו את המדינה, לכן אם אתה אומר עליו מילת ביקורת זה מסרים של חיזבאללה. נפלה עליי התובנה קצת באיחור. היה חשוב לי שתדע".

מגל השיב אש לכספית ואמר: "תראה, ההבדל הוא שנסראללה מצטט אתכם, הוא לא מצטט את הצל ולא את אלון דוידי, הוא מצטט אתכם. אתם באים לפגוע במדינת ישראל, אתם מחלישים את המדינה בזמן מלחמה. הצל רוצה שהוא ישמיד את העזתים, אתה לא. אתה בוכה כשהוא מכניס סיוע הומניטרי ואחרי זה אתה בוכה כשהוא לא מכניס, בשני המקרים אתה בוכה. זה לא משנה מה הוא יעשה אתה תוקף אותו".

עריכה: שני רומנו