הצפור הנפוצה ביותר בישראל היא העורב האפור. כך עולה מסיכום נתוני ספירת הציפורים השנתית, במבצע משותף של ההרכז לטיפוח ציפורי הבר בחצר הבית, החברה להגנת הטבע והמרכז הישראלי למדע שבמוזיאון הטבע באוניברסיטת תל אביב, שהתקיים בחודש ינואר.

63.5% מהדיווחים היו על העורב האפור. במקום השני דורגה המנייה המצויה – 59.5% מהדיווחים, לאחר שעלתה מהמקום השלישי, בו היתה ממוקמת בשנה שער, יונת הבית – 52.6% מהדיווחים.

פרסום ראשון: משרד הבריאות הורה שלא למכור "אוזמפיק" להרזיה

"על מה מדובר בכלל, על הגב של מי?": נתניהו תחת מתקפה

אחריה דורגו הצוללת והדררה במקומות הרביעי והחמישי. 

מסיכום נתוני הספירה עולה עוד, כי חלה ירידה בשכיחות בקרב דרור הבית והשחרור, לעומת שנים קודמות.

מספר הדיווחים השנה על עורב האפור, המין המוביל במרכז הארץ וכן בבקעה ובצפון, ועל דרור הבית המוביל באזור הדרום היו גבוהים יותר מהשנה שעברה.

ד"ר תומר גויטע, מנהל המרכז הישראלי למדע אזרחי במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט באוניברסיטת תל אביב, הסביר וציין: "השנה ראינו, כי כמויות הגשם גדולות בימי הספירה וכמובן המלחמה השפיעו על כמו המדווחים. עם זאת, אנחנו עדיין בעלייה במספר הדיווחים לעומת אשתקד ומקווים שבשנה הבאה נצפה בעלייה נוספת ומשמעותית יותר.תוצאות הספירה מתכתבו וממשיכות את המגמות שהוצגו בשנה שעברה ומסייעות לנו, החוקרים, בבחינת המגמות של תפוצת ציפורים במשכנות אדם, כמו ירידה בתצפיות במינים מקומיים ועלייה בתצפיות מינים פולשים".