אלה בן עמי, שאימה שוחררה משבי חמאס ואביה עדיין חטוף בעזה, התראיינה הבוקר (חמישי) בתוכנית הרדיו של ניסים משעל וטל שלו  103FM, ודיברה על ההתנהלות הקלוקלת של הממשלה כלפי משפחות החטופים. "אני חושבת שהמדינה, כמו שהיא לא הייתה מוכנה ל־7 באוקטובר, גם לא הייתה מוכנה למצב הזה שיהיו חטופים. לצערי, גם אחרי 180 יום, עדיין המצב אותו דבר. לא העבירו שום הצעת חוק פדויי שבי בשביל אימא שלי ושאר הבנות ששבו מהשבי". 

המאבק לחירות טרם הסתיים: פדויי השבי נאבקים לקבל הכרה מלאה

"הדבר המשותף הוא שלילת החירות": השוני והדמיון בין שבויי מלחמת יוהכ"פ לשבויי חמאס

עוד התייחס בן עמי לסכום המגוחך שמקבלים פדויי השבי - 1,350 שקל. "חשוב לי לציין שיש את המענקים שאנחנו מקבלים גם כמפונים אבל אני לא מחשיבה את זה בכלל כפדויי שבי כי אני לא חושבת שיש קשר. קצת מאכזב שאנחנו אחרי 180 יום וכל כך מושכים את זה, ואני מאוד מצפה מנבחרי הציבור שיגידו 'חלאס! עכשיו אנחנו מעבירים את החוק הזה'. יש פדויי שבי שאין להם את הכסף לשלם אפילו לפסיכולוג".

אוהד בן עמי (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
אוהד בן עמי (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

לקראת סיום השיחה שיתפה בן עמי על הגעגועים לאביה אוהד: "לא קיבלנו איזשהו אות חיים, אנחנו במצב של חוסר ודאות די מוחלט ואנחנו פשוט מאוד מתגעגעות אליו. אנחנו מתגעגעות לחיבוק שלו, לעצה שלו, שיש לי למי לפנות כשאני צריכה עזרה וחוסר הוודאות הזה פשוט נוראי".

עריכה: אמיתי דואק