ממלא מקום ראש המועצה האזורית שער הנגב מר יוסי קרן, שלח אמש (שבת) מכתב בהול לשר הביטחון יואב גלנט. קרן מודאג מהחלטה שלא ברור כלל אם התקבלה, על דילול כוחות צה"ל בישובים בתחומי המועצה שלו בתקופת החגים הצפויה. 

דיווח באיראן: שלושה גלים של כטבמ"ים וטילי שיוט שוגרו לישראל
במקום ירי לעבר ישראל: כך איראן עלתה מדרגה במערכה מול צה"ל

הוא פותח את מכתבו כך: "לאחר מתקפת הטרור הרצחנית של ה- 7 באוקטובר ועל אף שהמלחמה בעזה מתרחשת גם בימים אלה, חלק מתושבי העוטף כבר החלו לחזור לבתיהם. לאחר חודשים רבים של מגורים זמניים מחוץ לביתם הקבוע, תושבים רבים שבו לגור ביישובי העוטף. החזרה לבתים, גם אם חלקית בשלב הזה לוותה בהבטחה ביטחונית של צה"ל לשקט ולביטחון". 

יואב גלנט על המצב הביטחוני (צילום: שחר יורמן)

עוד כותב קרן: "לצד האמור, הובא לידיעתי כי בחג הפסח הקרוב, לאורך חול המועד וכן במהלך יום הזיכרון ויום העצמאות, יישארו יישובי העוטף ללא חיילים שיגנו על חייהם. אומר זאת בפסקנות- זהו מצב בלתי נסבל ובלתי סביר- לא נקבל זאת בשום פנים ואופן". 

קרן ממשיך וכותב: "לאחר הטבח הרצחני שהשאיר את תושבי העוטף כואבים ופצועים, בעוד אחינו ואחיותינו עדיין חטופים בעזה, אין אפשרות לקיים את החגים הקרובים ללא שמירה ביטחונית ראויה וקפדנית. התבססות ביטחונית על כיתות כוננות בצו 8, שחבריה עושים עבודת קודש, אינה מספקת את תחושת הבטחון לנו אנו מצפים בימים אלה, ימי מלחמה בדרום. הסברים בדבר מחסור בכוחות בחגים הקרובים, אינם מספקים את הדעת ואנו דורשים כי בתקופה הקרובה, בימי חג ובימי שגרה, חיילי צה"ל ימשיכו לספק הגנה ליישובי העוטף. מה שהיה אינו מה שיהיה".

מ"מ ראש המועצה חותם את מכתבו בדברים הבאים: "אני דורש את התערבותך המיידית לקביעת סדר עדיפויות לכוחות הלוחמים, שיאפשר את המשך ההגנה המרבית על יישובי העוטף, לאורך ימי החגים ובשגרה. ללא היענות לדרישה זו באופן מידי ומלא, ישנו חשש כבד כי תושבינו לא יישארו בבתיהם בעוטף בחגים הקרובים, מחשש ממשי לפגיעה בחייהם."

דובר צה"ל מסר למעריב מוקדם יותר היום כך: " כוחות צה״ל פרוסים במרחב בהתאם להערכת המצב ולצורך המבצעי בתוך ומחוץ ליישובים. סוגיית היקף הכוחות לחודשים הקרובים נמצאת בימים אלו בתכנון בצה״ל, ולצד שינויים בסדרי הכוחות, צה״ל ימשיך להגן על היישובים ולפעול למען ביטחונם".