לאחר המתקפה האיראנית אמש, שסימנה בין יעדיה את בסיס חיל האוויר בנבטים הסמוך לערד, מעריב ביקש לשמוע מראש העיר, על שהתרחש ועל מה שעוד צפוי לבוא. יאיר מעיין, ראש העיר החדש של ערד מדווח שעבר לילה חריג ולא שגרתי על תושבי ערד.

החלטה אחת של ראש העיר הנכנס עוררה מחדש את הקרב על ערד

תושבי הצפון לא קיבלו רשות דיבור בכנסת - תגובת יו"ר הוועדה הדהימה את כולם

"ערד עיר שקטנה מבחינה ביטחונית והתושבים אינם רגילים לאזעקות ויירוטים" הוא אומר ובתחושת הקלה ממשיך ואומר: "אני שמח שמערכות ההגנה הצליחו ליירט את הטילים וגאה בתושבי ערד על כך שנשמעו להוראות פיקוד העורף". מעיין מעדכן שהיו מספר נפילות, שברים מיירוטים ברחבי העיר ובאזור הפזורה הבדואית וגם באזור מלונות ים המלח. באותה הזדמנות, מעיין מבקש לאחל החלמה מהירה לילדה ממשפחת חאסוני שנפצעה מהפגיעה בפזורה הבדואית.

כמו כן, מעיין ציין שהעירייה נערכה מבעוד מועד: "בשבוע שעבר הכנו את המקלטים ובמוצ"ש החלטנו לפתוח את כל המקלטים, למרות שלא ניתנה הוראה מפיקוד העורף".  הוא מאמין שההחלטה התגלתה להיות נכונה ויעילה. מבחינת ההמשך,  לדבריו, המקלטים ימשיכו להיות פתוחים, בהתאם להנחיות פיקוד העורף.

המרחב של ערד הוא יעד, דובר צה"ל הסביר זאת אתמול בנוכחות של בבסיס חיל האוויר בנבטים הסמוך.

התקיפה בבסיס נבטים (צילום:  Aurora Intel)
התקיפה בבסיס נבטים (צילום: Aurora Intel)

מעיין מאשר שהעיר ערד אכן סופגת את שולי התקיפות המכוונות לבסיס נבטים. מבחינתו, התסריט הזה היה צפוי, כאמור, עקב הקרבה של העיר לבסיס. לדעתו, ברמה המוניציפלית, אין מה לעשות עם הנתון הזה, שלא צפוי להשתנות.

היום פרסמנו על המצוקה של תושבי הפזורה הסמוכה לבסיס נבטים. לרבים מהם אין מיגון נאות. מעיין אומר בעניין הזה שהמקלטים בעיר פתוחים ושמישים עבור תושבי ערד עוד מלפני התקיפה. בנוסף הוא מציין שנתן הוראה היום "להשמיש גם את המקלטים באזור התעשייה ולחבר אותם לחשמל ומים, על מנת שנוכל לתת פתרון גם לתושבי הפזורה הבדואית שקרובים אלינו".

הדמיה של שדה התעופה בנבטים (צילום: הדמיה: סטודיו הקוביה)
הדמיה של שדה התעופה בנבטים (צילום: הדמיה: סטודיו הקוביה)

מעיין לא שוכח מאיפה הוא בא, להזכיר, בתפקידו הקודם היה מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב. התשובה הולמת את ניסיונו רב השנים בסוגיות הללו ואת המדיניות אותה נדרש ליישם: "אני מציע להם לבנות בתים עם היתרי בניה עם חדרים ממוגנים". בינתיים, הוא מזמין אותם שוב "להיעזר במקלטים הקיימים אצלנו בעיר.

מקלט ציבורי
מקלט ציבורי

אנחנו נשמיש כ-10 מקלטים באזור התעשייה כולל חיבור לחשמל ומים". לסיום, שאלנו אותו איך הוא מציע לממשלה לנהוג מול המתקפה האיראנית? מעיין משיב שהוא סומך על הממשלה, משרד הביטחון וצה"ל שיגיבו במלוא העוצמה.