בליל המתקפה מאיראן (בין שבת לראשון), בסוף השבוע האחרון, זכו תושבי השבטים הבדואים הידועים בהכנסת האורחים שלהם, להיות דווקא בצד המתארח. אתמול פרסמנו, על המהלך של ראש עריית ערד. אבל ראש עריית ערד יאיר מעיין לא לבד. כפר הנוקדים, אתר אירוח למטיילים הממוקם בין ערד למצדה, בבקעת הקנאים שבמדבר יהודה, הזמין גם הוא את שכניו הבלתי ממוגנים לשהות אצלו ובקרבת המיגוניות שבתחומו.

לא מה שציפינו: חלקים במפלגה הרפובליקנית התנגדו למימון סיוע לישראל
"זה הכל? כוסאומו": שוש פוליאקוב הותירה את עופר חדד בהלם

ליל המתקפה מאיראן העלה חשש בקרב תושבי מדינת ישראל במיוחד בקרב אוכלוסיות החסרות במיגון זמין, כמו בישובים של החברה הבדואית. עם הודעת דובר צה"ל והשינוי בהנחיות שנתן פיקוד העורף, פנה מנהל הכפר, דני רודד באופן אישי וקרא לשבטים הבדואים השכנים להגיע עם משפחותיהם אל המרחבים המוגנים בכפר ולשהות שם עד שיוסר האיום.

מוחמד גבועה מספר: "אי אפשר לתאר את המתח והחרדה שהיינו מצויים בה, אנחנו בשטח פתוח ללא מרחב מוגן ובלי יכולת להתגונן. התרגשנו מהפנייה של הנהלת הכפר להגיע אליהם ולמרחב המוגן. זה לא מובן מאליו בכלל. עצם הפנייה והמחשבה עלינו במיוחד ברגעים אלו חיממה את ליבנו ונתנה לנו תקווה גדולה לחיים משותפים במדינת ישראל".  

דני רודד, מנהל כפר הנוקדים: "אני יודע שבמקרה של אזעקה אין להם לאן ללכת ורק לקוות שאף טיל לא ייפגע בהם. מייד עם הודעת דובר צה"ל על האיום שבדרך, פניתי אל נציגי הקהילות שלהם וקראתי להם להגיע אלינו ולשהות בממ"דים הפזורים ברחבי הכפר. באמצע הלילה עם התגברות ההתראות הגיעו אלינו משפחות מהשבטים הסמוכים שמצאו מחסה בטוח יחד איתנו. היה לי ברור טבעי לפעול כך ולדאוג לשכנים שלנו".

נזכיר, שבליל ההתקפה האיראנית אמינה אלחסוני מהיישוב אלפורעה שליד ערד, נפצעה קשה מרסיסים. רסיס מיירט אחד, חדר לראשה והיא מאושפזת במצב קשה בטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה. פציעתה של הילדה הייתה נמנעת לו הייתה שוהה במרחב מוגן.