בעיצומה של המלחמה, במבצע מורכב חוצה יבשות, הביאו הסוכנות היהודית, קרן מיראז' ישראל ומשרד העלייה והקליטה, בני משפחה של חיילים עולים בודדים אשר שירתו במערך המילואים בחרבות ברזל - לליל סדר חגיגי משותף תחת הכותרת ״ביחד בסדר״. 
היום (חמישי 18.04) השתתפו החיילים ובני משפחותיהם באירוע הוקרה בירושלים על תרומתם במלחמה וביום שני הקרוב יחגגו כולם יחדיו בליל סדר משותף בתל אביב-יפו. היוזמה מאורגנת על ידי תכנית ״כנפיים״ העוסקת בליווי חיילים עולים בודדים.
 
העולים מברזיל, צרפת, ארה"ב, אוקראינה ובלגיה, עלו לבדם לישראל במהלך השנים האחרונות מתוך תחושת שליחות. הם למדו בארץ, הקימו כאן חיים עצמאיים, התגייסו לשירות צבאי ואף לחמו במערך המילואים במלחמת חרבות ברזל - כשמשפחותיהם נותרו מעבר לים. 

בין החיילים העולים גם גמליאל, בן 28, שנלחם 160 ימים בעזה כשבמקביל אחיו גם לחם בעזה. ליל הסדר הקרוב עם שני הוריהם שהובאו במיוחד מפריז, יהיה מפגש משפחתי ראשון שלהם מזה 6 שנים. "להורים שלי היו חמישה חודשים לא קלים בלשון המעטה", מספר גמליאל. "עם שני בנים שמשרתים בלב עזה, שבועות שלמים לא היינו בקשר איתם. אנחנו מדברים המון על המצב בישראל ועל המצב בפריז ועכשיו סוף סוף נשב יחד פנים אל פנים".

האיחוד המרגש בין החיילים לבין בני משפחותיהם אשר הוטסו ביממה האחרונה לישראל, נערך במסגרת תכנית ״כנפיים״ שמופעלת על ידי הסוכנות היהודית, קרן מיראז׳ ישראל ומשרד העלייה והקליטה - אשר מלווה מדי שנה אלפי עולים בודדים לקראת הגיוס, במהלך השירות הצבאי ועד כחמש שנים לאחר שחרורם מצה"ל.
 
היום (חמישי 18.04) השתתפו כולם יחד באירוע מרגש לקראת חג הפסח בבניין הסוכנות היהודית, שבמהלכו הוקירו את תרומתם של החיילים הבודדים במלחמת חרבות ברזל. האירוע נערך במעמד שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, יו"ר הסוכנות היהודית, אלוף (במיל) דורון אלמוג, מנכ״לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ, יו״ר תוכנית כנפיים בישראל מירב מנדלבאום, ומנהלת תכנית כנפיים בקרן מיראז׳ ישראל הילה סולימני-נמט.
 
בכל שנה משרתים בצה"ל כ-3000 חיילות וחיילים עולים בודדים בסדיר ובמילואים. במהלך מלחמת חרבות ברזל תכנית "כנפיים" ליוותה את החיילות והחיילים הבודדים והעניקה להם תמיכה וסיוע במגוון תחומים על פי הצרכים השונים.
 
שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: ״הצדעתי היום בהתרגשות גדולה ללוחמים הבודדים ומשפחותיהם שהגיעו מכל רחבי העולם. הם הגיעו ארצה למען עם ישראל והוכיחו סולידריות, רעות וציונות בימים הקשים והמאתגרים. העובדה שבימים אלה, הגיבורים מהתפוצות עזבו את ביתם, לימודים, משפחה ועבודה בשביל להגיע ולהלחם במדי צה״ל מסמלת את החיבור המרגש שלהם לנחישות ולמסירות הנפש של העם היהודי לדורותיו. אני מבקש להודות להורים הנפלאים ששלחו את ילדיהם למלחמה על הארץ שלנו ובעיקר הנחילו להם את הערכים הנחוצים לעשות זאת״.
 
דיוויד מיראז׳, נשיא קרן מיראז׳: ״להיות חייל בודד בא עם לא מעט אתגרים. ההתמודדות, הכוח והחוסן שלכם נותנים לנו השראה ועוצמה. המחויבות שלכם לשירות המדינה שלנו היא יוצאת דופן, האומץ שלכם להקרבה הוא מקור לגאווה ויש לנו בקרן מיראז׳ את הזכות לתמוך בכם. תודה לכם ולמשפחות על מה שאתם עושים כדי להגן על המדינה של כולנו״.

יו״ר הסוכנות היהודית, אלוף (מיל׳) דורון אלמוג: ״החיילים הבודדים שעלו לארץ הם סמל לאהבה ללא תנאי למדינת ישראל. הם בוחרים לקשור את גורלם עם גורל המדינה, לצאת ולהלחם ולהיות חלק בלתי נפרד ממלחמת הקיום שלנו. המפגש עם בני משפחותיהם בסיוע תוכנית ״כנפיים״ הוא הדרך שלנו להודות להם, להעניק להם כוחות ולחבק אותם באהבה גדולה״.