בימים אלה, עולה קמפיין מדיה בתקשורת החרדית למען החזרת החטופים. מדובר בקמפיין רחב היקף במטרה לרתום את הציבור החרדי לסיפורם האישי של החטופים ומשפחותיהם. הקמפיין הוא יוזמה של קרובי משפחות חטופים מהמגזר החרדי, שלקחו על עצמם לדאוג להעלאת המודעות לסיפורי החטופים וקריאה נחרצת לממשלה לפעול לשחרורם. 

להחזיר את החטופים בכל מחיר? זה מה שהרחוב חושב
סיום המלחמה וערבויות בינלאומיות: ההצעה של חמאס לעסקת חטופים

הקמפיין יוצא לאור תחת הסלוגן "חרדים לגורלם" ומתפרסם במודעות בעיתונות החרדית וברחובות. המסר המרכזי של הקמפיין הוא "וזכרתי, והתפללתי והשתדלתי", מה שמחדד את הקריאה לציבור החרדי לא לשכוח את החטופים ומצבם, לפעול לשחרור החטופים על ידי תפילות, קבלת החלטות טובות, צדקה ומעשים טובים.

הקמפיין מובל על ידי חיימיץ אור, הרב דוד דרוק יו"ר ארגון "כיסופים", ריקי סיטון מנהלת "איילת השחר", איש התקשורת ישראל כהן והיועץ האסטרטגי אברהם קרויזר. ההתמקדות של הקמפיין תזכיר למצב הנורא אליו נקלענו - "מאז שמחת תורה-זמן שמחתנו, ועד פסח - זמן חרותנו, הם עדיין שם. וחייבים לעשות הכל כדי להחזירם הביתה".

מדובר בהמשך פעילות רחבה המיועדת לקהל החרדי. החל מתפילות באוהל בכיכר החטופים בתל אביב, מסע התפילות בקברי הצדיקים ובביקורים אצל מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א - מנהיגי היהדות החרדית שהורו לעשות הכל למען החטופים מתוך אחריות ומחויבות לאחינו הנתונים בשביה. 

חרדים לגורלם (צילום: פרטי)
חרדים לגורלם (צילום: פרטי)

הרב אלחנן דנינו, אביו של אורי, החטוף בעזה, מסר: "מציאות החיים שלנו מורכבת, מצד אחד המלחמה נמשכת, ואף מתפתחת, ומצד שני, החיים חזרו לשגרה וכולם עסוקים בשלהם. חובתנו לעורר את הציבור כדי שילדינו לא יישכחו. חשוב שגם בתוך חיי השגירה יזכרו שיש מאות משפחות שחייהם נעצרו ועדיין מתייסרים עם הספיקות והתקוות"

מטה הפעולה מסר: "מדובר בדיני נפשות ופיקוח נפש. ובכוונתנו להמשיך ולפעול במגוון דרכים בכדי שהציבור החרדי יזכור ולא ישכח את החטופים ובני משפחותיהם. גדולי ישראל אותם פקדנו יחד עם משפחות החטופים, עודדו והנחו אותנו לפעול בכל הדרכים על מנת לעורר את הציבור הן בתפילות והן בפעילות שתגרום לציבור לזכור ולא לשכוח את אחינו ואחיותנו הנמצאים באפלה".