פעילי Free Jerusalem קיימו אתמול (שבת) הפגנה סמוך לבסיס שדה תימן. הבסיס הצבאי הסמוך לבאר שבע משמש כמחנה מעצר למחבלים מארגוני הטרור בעזה, ביניהם נוח'בות של חמאס שנתפסו במהלך הלחימה בתוך הרצועה וב-7 לאוקטובר והימים שלאחריו בתוך ישראל.

חשש בישראל: רק כ-40 מהחטופים בעזה נותרו בחיים | דיווח

חשבונות הטוויטר (איקס) והפייסבוק העלו תמונות מהמחאה הזו. מפעילות החשבונות, הארגון מעיד על עצמו כ"מתנגד לאפרטהייד" ולהגדרתו הינו "קבוצת אקטיביזם בירושלים, הפועלת להגברת המודעות והפעילות נגד הכיבוש בכלל ובירושלים המזרחית בפרט".

הפרסום כלל את הדברים הבאים: "בחצי שנה נרצחו במחנות העינויים הישראלים יותר מפי 4 אסירים משנרצחו בגואנטנמו ב-20 שנה". יודגש כי לא הובהר על סמך אילו נתונים ההצהרה זו מבוססת. הפרסום טוען שהמעשים מנוגדים לחוק, לא מוסריים ולא יביאו ביטחון. בהמשך נכתב: "נסענו עד למחנה המוות בשדה תימן כדי לזעוק, יחד עם אחרות, נגד העוול הזה". הציוץ נסגר במילים: "זכויות אדם זה לא ליהודים בלבד".

מהתמונות שפורסמו ניתן לראות שבשלטים שהחזיק קומץ המפגינים נכתב בין השאר: "הם הורו לנו לשתות מים מהאסלה ושיסו בנו כלבים" וגם "אחד מת אחרי שהחדירו לו מוט חשמלי לפי הטבעת", בשלט אחר נכתב: "החייל רואה שאתה נרדם, הוא לוקח מצית ושורף את הגב שלך". 

הציוץ קומם רבים והמשתמשים ברשת לא נשארו אדישים. תגובה אחת תייגה את משטרת ישראל וביקשה טיפול ב"עלילות הדם האנטישמיות" שהחשבון הפיץ, תגובה אחרת המליצה לפעילי הארגון לנסוע לעזה ולעמוד להפגין מול המנהרה של סינוואר. צייצן בשם יוסי סיידוב הגיב: "העמדות שאתן מציגות מתחילת המלחמה תומכות באופן עקבי בחמאס וברוצחיו. אינכן משחררות ירושלים. אתן כובלות את ירושלים והאזור כולו לרוצחים וקיצוניים".

עוד נכתב בתגובות: "מחנה המוות!!! יש לכם את זה ביותר שואתי???", "גלי בהרב מיארה תשמח לשמוע שיש לה שותפים לדאגות" וגם "לא חינכו אתכם שזה לא יפה לשקר?".

דובר הליכוד גיא לוי התייחס לפרסום וכתב: "המילואים שלי שמסתיימים מחר הם במתקן הכליאה של שדה תימן, איפה שהפגנתם היום. השלטים שהחזקתם כל כך שקריים, לא הגיוניים, מסיתים ולא אפשריים שזה מטורף". בהמשך הוא מביא כמה דוגמאות שסותרות את הנטען ע"י המפגינים. למשל, לא יכול להיות שאסיר נהרג ממוט חשמלי, "כי אין לנו בכלל דבר כזה במתקן" וגם ש"חיילי העוקץ מגיעים רק בזמן התפרעות ולא בשגרה".

לוי מסיים את הציוץ שלו בדברים הבאים: "אותי מדהימים 'יהודים' שעוזבים את הבית בשבת לפני חג, נוסעים כל הדרך לדרום, מדפיסים שלטים שקריים, מסיתים ומכפישים נגד חיילי צה"ל וכל זה כדי להגן על מחבלי הנוח'בה שרצחו, אנסו וחטפו בנו. לעולם לא אבין זאת".

עד כאן (צילום: ארגון עד כאן)
עד כאן (צילום: ארגון עד כאן)

ארגון "עד כאן", אשר מוביל בחשיפת פעילות ארגוני הדה לגיטימציה שפועלים נגד ישראל מסר: "המחבלים שטבחו בתושבי עוטף עזה בשבעה באוקטובר עשו זאת עבור "שחרור ירושלים" והם נתמכים על ידי ארגון שנושא את שם ירושלים. הזוועות שעשו המחבלים לנשים, ילדים, תינוקות ומבוגרים אינן מופיעות על השלטים של המפגינים. המחבלים היו מבצעים בהם חלילה את אותן הזוועות בדיוק רק בגלל היותם יהודים. הארגון הזה הוא גמל שלא רואה את הדבשת שלו, סופו להיעלם כמו שאר אויביי ישראל".