היערכות לפקקי הענק: הארוחה החגיגית ביותר במסורת היהודית עלולה להסב תחת שולחן אחד נהגים עצבניים ונוסעים מותשים, לאחר שעות בפקקים. כן, גם הערב צפויים עומסי תנועה כבדים ביותר בכל רחבי הארץ. העומסים נובעים לא רק מגידול משמעותי בכמות הרכבים הפרטיים בישראל והשיבושים בכבישים באזור המרכז עקב עבודות הבנייה של הרכבת הקלה, אלא גם בשל שיבושי ה-GPS המתרחשים בשבועות האחרונים לפרקים, ועשויים להתרחש גם הערב.

במשטרת התנועה כבר התריעו כי צפויים עומסי תנועה כבדים בכבישים הבין-עירוניים במרכז הארץ – כביש 4 (גהה), כביש 2 (החוף), כביש 20 (נתיבי איילון), כביש 6 וכביש 1 בין תל אביב לירושלים. באגף התנועה יעדכנו את הציבור על עומסי תנועה חריגים או חסימות צירים, באמצעות ערוצי התקשורת וגם בערוץ הטלגרם של האגף.

כאמור, עלולים גם הערב להופיע שיבושי GPS המתרחשים לאחרונה בתדירות גבוהה מאוד באזור הצפון, עקב הירי משטחי לבנון אל עבר ישראל. שיבושי ה-GPS גורמים למכשירים הסלולריים להראות מיקומים שגויים, לתושבי הצפון לרוב באזור לבנון או סוריה, ולתושבי הדרום הרחק באזורי מצריים.

מטרת השיבושים אותם מפעיל צה"ל היא להטעות את טילי השיוט והכט"במים מבוססי GPS, כך שלא יגיעו אל שטחי ישראל. בד בבד להטעיית הטילים, גורמים כמובן השיבושים גם למיקומים לא נכונים במכשירי הניווט.

ניווט. הורידו את המסלול מראש (צילום: ד''ר איתי גל)
ניווט. הורידו את המסלול מראש (צילום: ד''ר איתי גל)

אלה ההמלצות לקראת שעות מורטות עצבים שצפויים בכבישי ארצנו הערב:
1. אם אינכם מכירים היטב את הדרך, בדקו את המסלול בתוכנת הניווט בה אתם משתמשים.
2. תוכלו להוריד את המסלול באפליקציית Google Maps  ולשמור אותו בסלולרי, להדפיס אותו או פשוט לצלם מסך של הדרך על פי האפליקציה.
3. תחילת העומסים צפויים סביב השעה 16:00, קחו זאת בחשבון.
4. מאחר שחלק מהנהגים צפויים לבלות מאחורי ההגה שעות ארוכות, כדאי לבצע תרגילי מתיחות של הצוואר, הגב, הכתפיים, השכמות, הידיים והרגליים כעשר דקות לפני הנסיעה.
5. הצטיידו במים או שתיה אחרת למהלך הנסיעה.
סעו בזהירות, וחג שקט.