עשרות פעילי תנועת צו 9, ופעילים נוספים שבדרכם למקום, עושים את דרכם לכיוון מעבר ניצנה. הפעילים צפויים להישאר במעבר לאורך היום, במטרה לחסום את משאיות הסיוע והאספקה כדי שלא יגיעו לחמאס. באמצעות צו שטח צבאי סגור על אזור מעבר ניצנה, כוחות גדולים של משטרת ישראל שהתפרסו באזור מנסים למנוע מהפעילים להגיע למעבר ולחסום אותו.

יאיר גולן תוקף: "בן גביר וסמוטריץ' - אנשים רעי לב"
"יום הדין האיראני מגיע": יחזקאלי מסביר - הסיוט של מדינות ערב מתקרב?

במקביל, המשטרה עיכבה את רעות בן חיים, אם לשמונה, שבעלה נלחם כעת ברצועת עזה, שהגיבה לעיכוב: "ניידות כאן חוסמות אותי, כולל המפקד תחנה שהגיע לחסום אותי. אני נמצאת במקום לגיטימי שאני כאזרחית חופשיה אמורה לעבור פה, ובכל זאת עוצרים אותי ולא נותנים לי לעשות את הדבר הפשוט ביותר שזה לחסום אספקה לאויב".

חסימת מעבר כרם שלום. קרדיט: צו 9 (צילום :צו 9)

"בעלי נמצא ברגעים אלו בעזה, הוא אפילו לא יכול להגיע לחתום על ערבות כדי לשחרר אותי. הדבר הזה שמשאיות נוסעות לאויב וכל המשטרה על הרגליים, כל מה שכוחות הביטחון עושים זה לא להבטיח את בטחוננו, אלא להבטיח שהצד השני יקבל כוחות להמשיך ולהרוג, כמו שבשבת האחרונה שני בחורים שרק התחילו את חייהם נקטפו בידי החמאס".

"גם הפעם אנחנו רואים איך מדינת ישראל ממשיכה לחזק את האויב ולהחליש אותנו. מי שאמון על ביטחון מדינת ישראל - זה הזמן שלכם להוכיח את עצמכם. תראו לנו שרים של איזה ממשלה אתם", אמרה. בשיחה עם פעילים המשיכה בן חיים לתקוף: "מי יחתום לי על ערבות כדי לשחרר אותי? נתניהו? בן גביר, רוצה לקחת את הילדים מהמסגרות בזמן שהשוטרים שלך עוצרים אותי?".

תנועת צו 9 (צילום: גלעד פלס)
תנועת צו 9 (צילום: גלעד פלס)

בתנועה מסרו כי הפעילים נחושים בדרכם לחסימת הסיוע לחמאס, ובמידה ויעצרו על ידי כוחות הביטחון הם ימשיכו בהליכה רגלית לכיוון המחסומים, על מנת שלא יעבור היום סיוע לחמאס: "הדבר היחיד שיוכל להשיב את החטופים בריאים ושלמים הוא עצירה מוחלטת של הסיוע לחמאס. אם חמאס ימשיך לשלוט בסיוע הוא ימשיך לשלוט ברצועה, ואנחנו כאן כדי לעצור את שליטת חמאס. שום סיוע לא יעבור עד שאחרון החטופים יחזור".