ההיערכות לקראת חודשי הקיץ עם טמפרטורה גבוהה מהרגיל שעלולה להבעיר שטחים פתוחים לצד המצב הביטחוני בצפון ובדרום שגם לו יש השלכות לבעירת שטחים מיוערים, הוביל את המשרד לביטחון לאומי, בתום בדיקה מקצועית שערך, להיעתר לבקשת נציב שירותי כבאות והצלה רב גונדר אייל כספי, ולחתום על הסכם התקשרות עם חברת "כים ניר", להעמדת ארבעה מטוסי כיבוי נוספים בכוננות מיוחדת וזאת מעבר ל-14 מטוסי כיבוי המסופחים למערך האווירי של משטרת ישראל.

סמוטריץ': העסקה שעל השולחן - ניצחון לחמאס; איזנקוט: סחיטה באיומים
אביו של החטוף עמרי מירן: "לראות את הבן שלי - כמו לידה מחדש"

ההיערכות דווקא בימים אלו והחשש מפני אירועים רב-זירתיים, הובילה את רב גונדר כספי להעלות את הנושא לסדר היום בישיבה שהתקיימה. 

במשרד לביטחון לאומי מציינים כי במסגרת זו, ולהיערכות מיטבית עם תרחישי איום רב-זירתיים והקיץ הקרב, המשרד לביטחון לאומי קיים עבודת מטה מהירה ויזם התקשרות עם חברת "כים-ניר" להפעלת מטוסי כיבוי אש, אשר יסייעו ויתגברו בעת הצורך את מערך היחידה האווירית של המשטרה. 

הסכם שיתוף הפעולה עם חברת "כים-ניר" מאפשר את הגדלת יכולות הכיבוי האווירי הלאומי, בנוסף לטייסת הכיבוי "אלעד". נציין כי מדובר בתוספת בשיעור העולה על 30 אחוזים ממצבת המטוסים העומדת לשירותי מערך התעופה של המשטרה. 

"הרחבת המענה התבצעה כחלק מהליך ההיערכות לקיץ ולאיומים הנובעים מהמציאות הביטחונית שמוביל נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי, ומהווה צעד מבצעי משמעותי בהתמודדות עם תרחישי האיום המגוונים", אומרים גורמים המעורים בפרטים ומוסיפים: "אין ספק שבעת בה איום השריפות באזורים שונים נמצא בשיאו, קיים צורך בכלים ובפתרונות מעשיים לכיבוי ולהצלה".

אחד ממטוסי הכיבוי של חברת ''כים-ניר'' (צילום:  חברת ''כים-ניר'')
אחד ממטוסי הכיבוי של חברת ''כים-ניר'' (צילום: חברת ''כים-ניר'')

עולה כי תגבור המערך האווירי יסייע לצוותי הכיבוי וההצלה לפעול ביעילות ובמהירות, להציל אנשים ונכסים.

כדי ליישם את ההתקשרות הלכה למעשה התחייבה "כים-ניר" להכשיר כבר בימים הקרובים טייסים למשימה, תעמיד ארבעה מטוסים עם יכולת נשיאה של חומר מעכב בעירה בכמויות משמעותיות ותפעל תחת היחידה האווירית של משטרת ישראל וטייסת "אלעד".

גורמים במשרד לביטחון לאומי מסרו ל"מעריב" כי "חשיבות המטוסים ניכרת בכל שריפה - הוספתם של ארבעת המטוסים תצליח לתת מענה במידה ויהיה גל שריפות בקיץ הנכנס. המשרד לביטחון לאומי רואה בכך מטרה חשובה ביותר".