במסגרת פעילות שנת שירות של התנועה הקיבוצית ב"בית לחיים" של עמותת אלו"ט במודיעין, נרקמה יוזמה מיוחדת של מתנדבי שנת השירות לתנועת הצופים בעיר. הם הגו יחדיו רעיון חסר תקדים - הקמת מסגרת של הצופים עבור ההוסטל שבו גרים 24 דיירים, רובם מעל גיל 21.

בלינקן הזהיר את ישראל: "נורמליזציה עם סעודיה מחייבת הפסקת אש"
בשל המלחמה בעזה: קולומביה מנתקת את היחסים עם ישראל

מדובר בחוג קבוע המתקיים מדי שבוע עבור הדיירים על הרצף האוטיסטי בהוסטל של אלו"ט. במסגרת זו, מדריכות של הצופים שנבחרו בקפידה יוצרות עם מתנדבי שנת השירות פעילות משותפת. הפעילות מתקיימת בשבט ארבל של תנועת הצופים.

גדוד עמית של הדיירים משתלב בפעילות הצופים, ומדי יום שלישי הדיירים עולים על מדי צופים ויוצאים לפעולה אמיתית, ממש כמו חניכי הצופים. לאחרונה התקיימה הפעילות הראשונה, שכללה הפנינג שבו למדו חברי התנועה החדשים את שירי המורל של התנועה, שבועת הצופים וכן בנייה מחנאית מסנדות.

גילי ון־לובין, שמלווה את חברי שנת השירות במודיעין מטעם אלו״ט והתנועה הקיבוצית, מספרת: "יש כאן מפגש ייחודי בין בני נוער עם רוח צעירה, שתורמת גם לחברים וגם למדריכי הצופים. אנחנו מלמדים את החברים נושאים ערכיים על ידידות וקבלת האחר ואת ערכי שבועת הצופים. הפעילות מתבצעת מחוץ לכותלי ההוסטל וזה מאפשר לחברים התאווררות. תחושת היחד של הגדוד היא מאוד משמעותית".

דבריו של הרמטכ"ל הרצי הלוי (צילום :דובר צה"ל)