משה קלמן קאופמן ז"ל, ניצול שואה ערירי בן 90 שהלך לעולמו לאחרונה, התגורר בעשור האחרון לחייו בבית ברט, בית דיור מוגן של עמותת רעות, המיועד לקהילה הדתית לאומית. בשואה, אביו של משה נרצח, אמו מתה מרעב ואחותו, שהייתה צעירה ממנו בשלוש שנים, נתלשה מידו במהלך הגירוש לאוקראינה - ומאז לא ראה אותה יותר. בארץ פגש משה במדריכה שלימים, יחד עם בעלה זיכרונם לברכה, "אימצו" אותו ועוד שני ניצולי שואה ודאגו לכל מחסורם. 

בערוב ימיו, כתב משה צוואה בעזרת שלושה חברים שליוו ודאגו לכל הטיפול בו בשנים האחרונות, תרצה ואורי וירצבורגר ומרדכי יוגב, ובצוואתו הוריש את כל רכושו לעמותת רעות. עידו שריר, מנכ"ל רעות, מספר: "בפגישה עם הנהלת העמותה ציינו תרצה, אורי ומרדכי את היחס החם והתומך שלו זכה משה מכל הצוות המסור, את הדאגה לרווחתו, בריאותו וצרכיו החברתיים גם בתקופות מאתגרות ומורכבות. קיבלנו בהתרגשות ובהפתעה את תרומתו הנדיבה של משה". 

משה קלמן קאופמן ז''ל (צילום: אלבום פרטי)
משה קלמן קאופמן ז''ל (צילום: אלבום פרטי)

אייל מרק, מנהל בית ברט, מוסיף: "בחשיבה משותפת הוחלט על הנצחת שמו של משה בחדר האוכל, שיעבור שיפוץ יסודי לרווחת הדיירים, זיכרון חם מדייר ותיק, ורגע של העלאת חיוך כל יום מחדש מעיזבונו המכובד". בית הכנסת מניין הורים בקריית משה, שבו התפלל שנים רבות, זכה לתרומה של ארון ספרים להנצחתו. יתרת הסכום המכובד תסייע בבניית קמפוס חדש לבית החולים השיקומי רעות ת"א, הנמצא בצפון תל אביב.