הלווייתו של אליקים שלמה ליבמן בן ה-23 במותו, שנרצח ב-7 באוקטובר במסיבת הנובה ברעים התקיימה היום (ראשון) אחה"צ בחברון. הלוויה התחילה בהספדים שנישאו ברחבת מערת המכפלה ומשם המשיכה במסע לוויה רגלי, שבסופו התקיימה הקבורה בבית הקברות העתיק בחברון.

 דרך להימנע ממחאה? גלנט קיבל את הסמכות להגביל כניסת אזרחים לבתי העלמין
בניר עוז לא מתייאשים: "את החברים שנלחמו עד הכדור האחרון - לא נוכל להשאיר מאחור"

אליקים ליבמן (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
אליקים ליבמן (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

אלפים השתתפו וליוו את אליקים ליבמן בדרכו האחרונה. ליבמן, קרוי גם שלמה, ע"ש דודו שנרצח בשומרון לפני מספר שנים. המשתתפים בלוויה היו בני משפחתו, מכריו, השרים איתמר בן גביר ואורית סטרוק, חברי כנסת לימור סון הר מלך, משה סולומון ואוהד טל, הח"כ לשעבר מוטי יוגב ושולי מועלם, גם רבה של העיר צפת, הרב מרדכי אליהו נכח וספד לנרצח. בנוסף נכח בלוויה צביקה מור שבנו איתן, חברו של אליקים, נחטף לעזה.

אליקים, בנו של אליהו ליבמן, ראש מועצת הר חברון לשעבר, הוגדר כחטוף במשך 7 חודשים מאז השבת השחורה, אך לאור חוסר אינדיקציות מודיעיניות לכך, נבחן שוב העניין. ביום שישי האחרון נמסר, שהוא נקבר בטעות בקבר של נרצחת אחרת שהייתה לצדו, בעת שטיל כתף פגע באמבולנס בו היו שניהם וגם נוספים.

הלוויתו של אליקים שלמה ליבמן (צילום: מאיר אליפור)
הלוויתו של אליקים שלמה ליבמן (צילום: מאיר אליפור)

אבישג ליבמן, אימו של אליקים ספדה לו וזעקה מדם ליבה לבנה: "אתה מסמל את הגבורה היהודית האמיתית". היא הוסיפה ואמרה שבמערת המכפלה רצתה המשפחה שיתחתן ובמקום זאת, אליקים נקבר בסמוך לה. האח אלקנה הצהיר בין השאר בהספדו: "איננו חפצי מוות, אלא חפצי חיים. עם ישראל רוצה נקמה". אחותו אמונה ספדה ובדבריה אמרה: "אנחנו עם של נצח מכוחם של האימהות והאבות שקבורים כאן. דבר לא ישבור את רוחנו ולא ינתק אותנו מהאדמה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הספיד אף הוא ואמר: "מי שמרחם על אכזרים סופו להתאכזר לרחמנים, לבנותינו ומשפחתנו, מי שמרחם על אכזרים סופו שיאכל את הדגים המסריחים, שיספוג את ההרוגים וגם יגידו עליו שהוא לא הומני". עוד אמר: "אני עצוב כשממשלת ישראל לא עומדת בעיקרון שהוסכם עליו בתחילת המלחמה, הומניטרי רק תמורת הומניטרי". השר בן גביר ייחל לכך "שאליקים ייתן לנו כוח להיכנס לרפיח ולעשות טיפול שורש, כוח למלחמה בלבנון, וכוח גם לא לשתוק באיראן כשתוקפים אותנו". הוא סיים בדברים: "רק בכוח בעזרת השם ננצח".