סמ״ר טל שביט, בן 21 מכפר גלעדי, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח״ל, נפל אתמול לאחר שנפגע מירי מרגמות שביצעו מחבלי החמאס לעבר מוצב צה"ל בסמוך לכרם שלום. יחד עם שביט ז"ל נפלו שני חיילים נוספים ועשרה אחרים נפצעו. נטע מר חיים, סבתו של הלוחם, סיפרה עליו בכאב בשיחה עם "מעריב".

צה"ל החל בפינוי התושבים מרפיח; גלנט לאוסטין: "לא נותרה ברירה"
"שילוב של ביש מזל, אולי קצת חוסר דריכות": פרטים חדשים על התקרית הקשה בכרם שלום

"נולדתי בקיבוץ כפר גלעדי לפני המון שנים, הבת שלי איילת שביט נולדה בקיבוץ וחיה כאן. כך גם טל שלנו נולד כאן והייחודיות שלו הייתה מאוד בולטת - החוכמה, היופי, העדינות ואהבת האדם", אמרה בפתח השיחה.

"הוא התנדב לפני הצבא לשנת שירות והדריך גם את הילדים בכפר גלעדי - וגם בחיפה. כשהתגייס לצבא, נהיה לוחם בנח״ל ונלחם בעזה מאז פרוץ המלחמה. במשך כל המלחמה הוא לא יצא משם", שיתפה.

עוד סיפרה, כי "במהלך אחת התקריות ברצועה הוא טיפל בטנקיסט שהיה במצב קשה - והיה כל כך מאושר שהצליח להציל אותו. הוא גילה בעצמו כוחות שאפילו לא ידע שקיימים בו. טליק אמר שהוא מרגיש הוא על הצפון, על הבית, על הגליל ועל כפר גלעדי - מהדרום. הבת שלי ומשפחתה ואני ובעלי מפונים מהקיבוץ מתחילת המלחמה, אבל אנחנו מקבלים כל כך הרבה אהבה מהגליל. טליק היה אדם מקסים, כל כך קשה לנו שאין מילים לדבר".

זירת הפגיעה בכרם שלום (צילום: רשתות חברתיות)
זירת הפגיעה בכרם שלום (צילום: רשתות חברתיות)

איתן אורן, מנהל החינוך של שביט, שוחח עם אודי סגל וגיא פלג ב-103FM וסיפר על הלוחם שנפל:  "הייתי מנהל החינוך בכפר גלעדי במשך שלוש שנים, בתקופת הקורונה טל היה תלמיד תיכון. בחור מצחיק, מנהיג מלידה, ממש מלח הארץ. טל באמת היה דמות להערצה בחברת הנעורים, וגם אצלי בתור מנהל חינוך. כשלא היו לנו עובדים בתקופת הקורונה טל נרתם, וממש סחף אחריו לא רק את החברים שלו אלא גם את הדור הצעיר של הקיבוץ".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm