מבקשים את עזרת הציבור: היום מעלה עמותת אגוז באתר JGive קמפיין גיוס תרומות מהציבור. העמותה מסייעת לבוגרי יחידת אגוז ומשפחות נופליה. לראשונה מאז 7 באוקטובר מבקשת העמותה את עזרת הציבור בגיוס של כמיליון וחצי שקל כיעד הקמפיין, וזאת לאחר הפעילות האינטנסיבית של חבריה בשבעת החודשים האחרונים. כתובת האתר.

"פאק חמאס": ישראל לא הגיבה לתשובת חמאס, לשרים זה לא הפריע
נתיבי איילון נחסמו; אם החטוף זועקת: "בלי עסקה - נשרוף את המדינה"

עמותת אגוז - הסיירת הצפונית, הבית של בוגרי היחידה, הוקמה לאחר מלחמת יום הכיפורים והיא מורכבת מבוגרי היחידה והמשפחות השכולות.
חברי העמותה פועלים בהתנדבות על פי כישוריהם ובזמנם הפרטי לתמיכה בלוחמיה ובוגריה ולהנצחת החללים, כשהעמותה שמה לה למטרה לזהות את אלו שזקוקים לעזרה, להבין את צורכיהם הייחודיים ולהעניק להם את התמיכה הדרושה. מאז פרוץ המלחמה בחודש אוקטובר מתקשים בוגרי אגוז לתמוך בכמות האדירה של הפצועים והמשפחות השכולות מהיחידה.

במסגרת הסיוע שהיא מעניקה, העמותה מוציאה מסעות הליכה שנקראים "מסעות עיבוד לחימה" לכלל צוותי אגוז בסדיר ובמילואים, מספקת ללוחמים ולבוגרים מלגות לימוד במהלך השיקום ולאחריו ותומכת במימון טיפולים פרטיים וקבוצתיים.

העמותה מסייעת גם בכל הקשור למגורים משותפים בדירות שנשכרו במיוחד עבור לוחמים שנפצעו וגרים רחוק מבתי החולים ומרכזי השיקום על מנת שיעבדו את הפציעה שלהם יחד. בזמן השיקום, הלוחמים מקבלים מהעמותה מעטפת מלאה כמו קורסי לימודים, תעסוקה, מנוי לחדר כושר ועוד על מנת לשמור על מסגרת יציבה גם בזמן השיקום.

פעילות העמותה כוללת גם תוכנית גלישה ושיט בליווי מטפלים, פרויקט "אח גדול" של הצמדת פצוע ותיק מהיחידה לפצועים צעירים, הכוונה לייעוץ משפטי, כלכלי, רפואי ובירוקרטי, קהילת בוגרים, מסעות עיבוד לחימה בחו"ל ועוד.

אביתר סלומון, מנכ"ל העמותה, מספר: "מאז 7 באוקטובר כולנו התגייסנו, לא הייתה שאלה. מעל 4,000 לוחמים בסדיר ובמילואים נקראו לדגל. יותר מ־500 לוחמים מהיחידה, בסדיר, קבע ומילואים נפצעו, אבל המציאות הוכיחה שפגיעה עלולה, לעתים, להיות גם בלתי נראית".

סלומון הוסיף כי "בשעה שבה הצורך גדול יותר מתמיד, זה הזמן לגייס כוחות ולתת את המענה החם והחזק לאלה שנלחמו עבורנו, והתרומה הזאת חשובה לנו מאי־פעם. במלחמה הזאת איבדנו חברים ואחים אבל גם גילינו מהי אחוות לוחמים ובעיקר איזה עם נפלא יש לנו.

"המלחמה עוד לא קרובה לסיום, ועוד נכונה לנו עבודה רבה בהנצחה ובסיוע למשפחות הנופלים, בשיקום הפצועים ובתמיכה בלוחמינו ובבוגרינו, ואנו ממשיכים בכל העת ובכל הכוח".