הבוקר (רביעי), רעיית נשיא המדינה, הגברת מיכל הרצוג, אירחה קבוצת דיפלומטים ואת נשותיהם, לאירוע בו הוקרן בהקרנת בכורה בישראל הסרט ״זעקות ואז שתיקה״. את הסרט הדוקומנטרי שנקרא באנגלית "Screams Before Silence"  יזמה אשת העסקים האמריקאית שריל סנדברג וביימה ענת סטלינסקי. הסרט מתעד את האלימות המינית שביצעו מחבלי חמאס במהלך מתקפת הפתע על ישראל ב-7 באוקטובר, במשתתפי פסטיבל הנובה ובחטופות שנחטפו לרצועת עזה. 

נתניהו צפוי להודיע לראש ה-CIA: לא מקבלים את הצעת חמאס, ממשיכים במבצע ברפיח
נתניהו התקפל בפני ביידן: ההוראה החדשה לגבי הסיוע ההומניטרי לעזה

הסרט מביא לקדמת הבמה והמודעות העולמית, את האלימות המינית בה השתמש ארגון הטרור חמאס בשבעה באוקטובר ומאז. במהלך האירוע נשאה דברים עמית סוסנה, שנחטפה מכפר עזה, לאחר שהתחבאה בארון בביתה. עמית שוחררה משבי ארגון הטרור חמאס לאחר 55 ימים. היא מתועדת בסרט והעידה על תקיפות מיניות שחוותה בעצמה בשבי בעזה. סרטון שהופץ בו עמית נראית בזמן החטיפה, כשהיא נאבקת באומץ מול שבעה מחבלים חמושים שמנסים לסחוב אותה בשדות לכיוון עזה, זכה עוד קודם לכן לצפיות מרובות.

תקיפות צה"ל ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

את נאומה פתחה סוסנהה בכך שציינה שנכון להיום, הינה מהבודדים שהתמזל מזלם לקבל את ההזדמנות לספר את סיפורם בעצמם. היא ייחלה לכך, שבקרוב מאוד יהיו ניצולים נוספים שיתאפשר להם גם לחלוק בסיפוריהם. היא ניסתה להסביר ולשתף את הקהל בתחושות שמלוות את השבי ואמרה: "הנפש, הגוף והנשמה שלך נמצאים במצב מתמיד של טראומה, והאימה היא יותר ממה שכל בן אדם יכול לסבול. אתה מנסה לנתק את עצמך כדי להיות מסוגל להחזיק מעמד כי רק כך תוכל לשרוד מבלי לאבד את שפיותך".

סוסנה המשיכה ואמרה בין השאר את הדברים הבאים: "לפני יומיים ציינו את יום השואה ובעוד מספר ימים נציין את יום הזיכרון, שלאחריו אמורות להתקיים חגיגות יום העצמאות. דווקא השנה אני מבינה יותר מתמיד את המשמעות האמיתית של היום הזה. היום אני מבינה, יותר מבעבר, כמה חשוב שיש לנו צבא שמגן עלינו ואיך זה מרגיש להיות בלי הגנה וביטחון". 

סוסנה סיפרה: "כל הזמן שהייתי בשבי, חלמתי וייחלתי לראות את חיילי צה"ל מגיעים להציל אותי. כמה התרגשתי ביום השחרור כששמעתי לראשונה את המילים "עמית זה צה"ל, אנחנו מחכים לך". 

סוסנה ביקשה: "כולנו מסכימים שאת האויב הזה מוכרחים לנצח, שאין מצב שהחמאס יוכל להמשיך לשלוט ברצועת עזה. אני חושבת שאין מי שמבין את זה יותר מהחטופים ומשפחותיהם. אבל לפני הכול אנחנו חייבים לעשות כל שביכולתנו להביא את כולם הביתה, בהקדם האפשרי, לפני שיהיה מאוחר מדי". עוד היא הוסיפה: "אם אנחנו לא נגן על עצמנו אף אחד אחר לא יעשה זאת ואנחנו חייבים להם את זה, חייבים את זה לעצמנו, כדי שכולנו נוכל להתחיל להחלים ביחד. הם רואים אותנו בזמן שהם שם, הם שומעים אותנו, אנחנו צריכים להיות חזקים בשבילם ולהראות להם שכולנו יחד, בהסכמה מלאה, עושים הכול להחזיר אותם. שזה הדבר החשוב ביותר. צריך לעשות הכול כדי להגיע לעסקה שתשיב את כולם אלינו עכשיו! "

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס בחודש מרץ לעדותה של סוסנה על התקיפות המיניות שעברה בשבי, ואמר בוועידת האקלים שהתקיימה באוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע: "הריאיון קורע לב, חשוב ואמיץ מאין כמותו. אני מבקש להודות לעמית על כך שחשפה את הרשע והאופל שנמצאים בו החטופים בעזה".