מערך התחבורה הציבורית ללא תשלום בסופי שבוע - "נעים בסופ"ש" מתרחב ל-14 רשויות מקומיות. החל מ-28 ביוני הרצליה תהיה העיר ה-14 שמצטרפת למיזם, הכולל נסיעות לתל אביב ולשורת ערים נוספות.

אזוקות, חבולות ומפוחדות: פורסם סרטון חטיפת התצפיתניות מנחל עוז | תיעוד קשה לצפייה
ואז בלינקן התחיל לגמגם: טד קרוז במופע חד-פעמי בסנאט | צפו

"נעים בסופ"ש" מאפשר התניידות לכלל התושבים והתושבות ללא תשלום, ישירות לעיר תל אביב-יפו וממנה וחיבור בין רשויות נוספות.

השירות להרצליה יכלול שני קווים חדשים - 721 ו-722, אשר יפעלו בסופי השבוע ובחגים, בימי שישי החל מהשעה 17:00 ועד השעה 01:00 לפנות בוקר ובימי שבת החל מ-10:00 ועד השעה 18:00.

הקווים ייצאו בתדירות מצרפית של כל חצי שעה, כשהיעדים המרכזיים בהם הינם: הרצליה - קניון שבעת הכוכבים, חוף הים, קניון ארנה וסינמה סיטי, בתל אביב-יפו – רחוב איבן גבירול, כיכר רבין, דיזנגוף סנטר וחוף הים.

בכך, תצטרף הרצליה למיזם ביחד עם גבעתיים, מבשרת ציון, הוד השרון, כפר סבא, אבו גוש, מטה יהודה, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו, נס ציונה, רמת השרון, שוהם ותל אביב-יפו.

במקביל, עיריית רמת גן, שהחלה את הפעלת התחבורה הציבורית ללא תשלום בשבת, תמשיך את מיזם "סבבוס", הכולל נסיעות לתל אביב, כך שגם תושבי רמת גן יוכלו להגיע לתל אביב ומשם לעלות על אוטובוס במסגרת "נעים בסופ"ש" לערים אחרות המשתתפות במיזם.

קווי ''נעים בסופ''ש'' (צילום: אבשלום ששוני)
קווי ''נעים בסופ''ש'' (צילום: אבשלום ששוני)

"אני מברך את העיר הרצליה על הפיכתה לרשות המקומית ה-14 שמצטרפת למערך ההיסעים 'נעים בסופ"ש' ובכך מאפשרת גם לתושביה את הזכות האזרחית הבסיסית להתניידות חופשית כמעט בכל זמן נתון", ציין ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי.

"'נעים בסופ"ש' הוא מערך תחבורה, שמהווה מקדם כלכלי וחברתי, הממלא צורך מהותי של אוכלוסייה גדולה בישראל. מלבד התועלת הבטיחותית שלו, מערך ההסעות מהווה גם פתרון להתמודדות עם עומסי התנועה הכבדים להם אנו עדים לאחרונה בסופי השבוע ובחגים, ולכן, על אף האתגרים הכלכליים שעומדים בפתחנו, אנו רואים חשיבות עליונה בהרחבת השירות אשר, מעל לכל, שומר על חופש התנועה ועל הזכות לשוויון. כולי תקווה שעוד ועוד רשויות יראו את החשיבות העצומה של הנושא ויחברו אלינו במטרה להעניק חירות תנועתית לכל מי שחפץ וחפצה בכך".

רון חולדאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
רון חולדאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ראש עיריית הרצליה, יריב פישר, אמר עוד: "הצטרפות הרצליה ל'נעים בסופ"ש' ישדרג לאין שעור את איכות החיים של תושבי הרצליה ויאפשר להם ניוד קל, נוח, זמין ומהיר לתל-אביב-יפו, לערים השכנות ובחזרה. שדרוג התחבורה הציבורית בסופי שבוע הוא חלק מהבטחת הבחירות שלנו לתושבים והיא עומדת להתממש כבר בשבועות הקרובים". 

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה והבטיחות בדרכים, מיטל להבי אמרה: "הרצליה, עיר הולדתי, מצטרפת ל-12 הערים שכבר חברות ברשת השירות של 'נעים בסופ"ש'. בשנים האחרונות היקף הביקושים לשירות התחבורה בשבת ובחג נמצא בעלייה מתמדת. תחבורה 24/7 היא מפתח לצדק חברתי וסביבתי. שירות יעיל ואמין בסופ"ש מאפשר גם למי שאין לו רכב להתנייד, ולנו, כרשות מקומית, לצמצם את השימוש ברכב הפרטי ואת עומסי התנועה. לכל מי שהופכים את התחבורה בשבת לקרב פוליטי אני רוצה להציע לבחון את נתוני תאונות הדרכים בסופי השבוע ולהבין שמדובר בפיקוח נפש. לכן, הייתי מצפה מהממשלה לתמוך בפיתוח השירות לפריסה ארצית, כי לא מדובר במותרות אלא בזכות בסיסית. לא יתכן שנבחרי ציבור עם רכבי שרד דורשים ולא מקיימים וכי בזמן שהכבישים פתוחים לרכב פרטי והשמיים למטוסים, מי שאין ברשותו רכב פרטי- כלוא בביתו".

פירוט מלא של מסלול הנסיעה, התחנות ושעות הפעילות יפורסמו באפליקציות התחבורה אוטובוס קרוב ומוביט.

מידע בזמן אמת אודות מיקום הרכבים ניתן לקבל באפליקציות התחבורה אוטובוס קרוב, moovit וגוגל מפות (google maps).