בראיון מיוחד מספר ד"ר ד., מומחה פריון של ״מכבי״ בדרום, על המסע יוצא הדופן בהמשך הדאגה למטופלותיו בזמן הלחימה: ״אני יודע כמה הן חולמות להיות אימהות, אני עוזר להן להגשים חלום״. 

ריח המוות: החייל חפר ביידים ומצא את גופות החטופים | תיעוד מג'באליה   
גוטליב הודיעה כי תצביע נגד: אלו המתנגדים המסתמנים בליכוד לחוק הגיוס

בבוקר השבעה באוקטובר התעורר ד. לטלפונים בהולים מהילדים שלו, והחליט מיד לעזוב הכל ולצאת לקיבוץ יד מרדכי כדי לחלץ אותם. הוא היה בלי נשק ובלי שום אמצעי לחימה. לאורך הדרך נפלו בסמוך אליו מאות פצמ"רים ורקטות. הוא הצליח להגיע לצומת זיקים, שם נתקל בשוטר מג״ב אחד שאמר לו שכל המרחב מלא במחבלים. השיב שיש לו ארבעה ילדים שממתינים לו בממ"ד והוא נכנס אליהם.

״בחרתי להיכנס דרך אחד משערי הקיבוץ, דרך בית הקברות. הבן שלי חיכה בממ״ד עם מצ׳טה, והשני עם אלת בייסבול, כאשר שתי הבנות שלי בהתקף חרדה. אני נכנס לבית וסורק אותו ואז כשניסינו לצאת אחורה, שמענו צרור יריות באחד הבתים הסמוכים, חזרנו חזרה. שוב ניסינו לצאת ושוב חזרנו בגלל הירי הכבד. בפעם השלישית הצלחנו ודהרנו משם במהירות, כשבדרך יש נפילות של פצמ"רים לידינו. שמתי את הילדים בתל אביב, ומיד הוקפצתי ליחידה, שם אני משרת במילואים מאז״, סיפר.  

ד., נשוי ואב לארבעה, הוא רופא מומחה לפריון, מיילדות וגניקולוגיה במכבי שירותי בריאות במחוז הדרום, אשר הקדיש את חייו למען נשים שמתקשות להביא ילדים לעולם. מאז שגויס בתחילת המלחמה לרצועת עזה, נאלץ להשאיר אחריו עשרות מטופלות פוריות, רבות גם מאזור העוטף ויישובי הדרום: ״זה היה אחד הדברים הקשים ביותר עבורי. מצד אחד נקראתי לדגל, לסייע במאמץ המלחמתי ולשמור על חיי חבריי, מצד שני, המטופלות שלי נותרו מאחור״.

בהחלטה יוצאת דופן, הקדיש ד״ר את ימי ההפוגה הקצרים שלו מהמילואים ברצועה, לטיפול באותן נשים שהתחילו את תהליך הפוריות לפני פרוץ המלחמה. הוא קיבל אותן במרפאות ״מכבי״ באשדוד ונתיבות, ולא נתן לאזעקות ולגזרה החמה למנוע ממנו להעניק את הטיפול המיטבי למטופלותיו. "ידעתי כמה הן חולמות להיות אימהות, אך המלחמה עצרה את תכניותיהן. בסך הכל רציתי לעשות כל מה שביכולתי כדי לעזור להן להגשים את את החלום, גם בתקופה קשה זו".

לדבריו, טיפל במספר מטופלות במהלך המלחמה ״היה מרגש לראות את השמחה שלהן כאשר קיבלו את הבשורה שהן בהריון״, סיפר ״זה נתן לי כוח להמשיך הלאה ולהתמודד עם הקשיים שסביב". 

מתוקף לוח הזמנים הקצר בו אישה יכולה לקיים את ההליכים הרפואיים, דאג ד״ר ד. לקיים פגישות טלפוניות ושיחות וידאו עם המטופלות שלו, גם בזמן המילואים, בין האימונים המקדימים ובמהלך ההפסקות. זאת במקום לנוח ולהיות עם שאר חברי הצוות. בין הטיפולים שהעניק: הפרייה חוץ גופית, טיפולי פריון, טיפולים הורמונליים ומעקבי ביוץ.

״רציפות טיפולית היא תנאי הכרחי בתהליך הפוריות. לכן גם בימי הלחימה, ניהלנו מעקב קפדני על מצב המטופלות דרך אחיות המרפאה, אלינה ואירית, האחיות המסורות והנפלאות שעובדות איתי, ונעזרתי גם בקולגות שנתרמו למען המשימה״. בזכות המסירות שלו, עשרות נשים במחוז הדרום צלחו את הטיפולים ונכנסו להריון במהלך המלחמה. יש עוד תקווה.

"אנחנו במלחמת הקיום של מדינת ישראל וכל אחד צריך לתת את חלקו. גאה בצוות שאיתי שעזר לי להביא חיים ואור בתקופה זו, גאה במטופלות ובמטופלים שקבלו בהבנה את העדרותי ובעיקר גאה באישתי וילדי שהתמודדו עם אובדן חברינו הקרובים ופינויי מביתנו רוב הזמן בלעדי ובגיבויי מוחלט.

"בטיפולי הפריון, אני מדגיש שגם כשהדרך קשה צריך להסתכל על הכוס המלאה ולשמור על האופטימיות. לדרך יש משמעות, הקושי בונה אותנו ומכין אותנו להורות. כך גם בעת הזו, ניבנה מתוך הקושי לעתיד טוב יותר. ״כשהנשמה מאירה גם שמיים עוטי ערפל מפיקים אור נוגה״.