יום קשה מאוד עבר על הכבישים הישראלים היום (חמישי), עם שלושה הרוגים, במספר תאונות קטלניות ברחבי הארץ. בנוסף, ישנם פצועים ברמות פציעה שונות. 172 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024, לעומת 141 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים בתקופה המקבילה אשתקד.

לאחר ביטול הילולת הרשב"י במירון, המשטרה נערכת למנוע כניסה להר

בשעה 17:05 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על רוכב אופנוע שנפגע ממשאית בשדרות יצחק רבין באשקלון. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ולאחר ניסיונות החייאה קובעים את מותו של גבר כבן 25.

פרמדיק במד"א איתן לסרי וחובש רפואת חירום ראובן מודזגורושוילי, סיפרו: "הגענו למקום וראינו שוטר שהתחיל להעניק טיפול להולך רגל שנפגע ממשאית, ראינו על הכביש גבר כבן 25 שוכב מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה. הוא היה ללא דופק וללא נשימה, ביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות אך לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

תאונה קטלנית באשקלון (צילום: מד''א)
תאונה קטלנית באשקלון (צילום: מד''א)

בשעה 17:47 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן, על רוכבת אופנוע שנפגעה מרכב ברחוב נחמיה בתל אביב. כתוצאה מהתאונה נפצע באורח קל רוכב אופנוע אשר פונה לקבלת טיפול במרכז רפואי איכילוב בתל אביב. נוסעת על האופנוע, נפצעה באורח קשה מאוד ומותה נקבע במרכז רפואי איכילוב.

פרמדיקית במד"א ספיר בוכובזה וחובש רפואת חירום במד"א נבו בייקר, סיפרו: "הגענו לרוכבת אופנוע שנפגעה מרכב, היא שכבה לצד הכביש כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מחבלת ראש קשה מאוד. היא הייתה ללא דופק ונשימה, התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות תוך כדי עצירת דימומים וקיבוע ללוח גב ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבה אנו".

בשעה 19:05 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב אשר על תאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש 70 בסמוך לצומת כליל. חובשים ופרמדיקים של מד"א מדווחים על אישה כבת 50 ללא סימני חיים עם פציעה רב מערכתית וקובעים את מותה ומעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח נהריה צעיר בן 20 במצב בינוני עם חבלה בבטן.

חובשי רפואת חירום במד"א נור אלד זינה ואמין סואעד, סיפרו: "הגענו לתאונה בין שני כלי רכב, ראינו אישה כבת 50 שהייתה לכודה ומחוסרת הכרה בתוך אחד הרכבים וסבלה מחבלה רב מערכתית קשה. ביצענו בדיקות רפואיות ולאחר חילוצה לצערנו פציעתה הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותה. פצוע נוסף שכב בצד הכביש כשהוא בהכרה מלאה וסובל מחבלת בטן. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות, קיבוע ללוח גב ופינינו אותו לבית החולים כשהוא במצב בינוני ויציב".

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", 172 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024, לעומת 141 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים בתקופה המקבילה אשתקד – עלייה של 21%. "שנת 2024 היא שנת דמים בכבישים, הקשה והקטלנית בעשור האחרון", התריע מנכ"ל "אור ירוק", עו"ד יניב יעקב.

הוא הוסיף: "הזינוק החד בהרוגים השנה הוא תוצאה ישירה של הזנחה רבת שנים של משרד התחבורה והרעבה תקציבית של התחום. חייבים להכריז על מצב חירום בכבישים ולזמן את כל הגורמים הנושאים באחריות לחיים של כולנו בכביש, לדיון חירום, אשר יגרום לצעדים ממשיים לעצירת הקטל בכבישים".