צעירים בגילאי 21-30 נמצאים בנקודה מכרעת בחייהם, בה הם מעצבים את עתידם המקצועי והאישי. אוכלוסייה זו נופלת בין הכיסאות ואינה מקבלת תקציבים ומענה מהמדינה. ארגון 'נפגעי פעולות איבה' זיהה את הצורך בתמיכה ייחודית לאלו שאיבדו את יקיריהם באירועי השבעה באוקטובר ולכן פיתח את פרויקט 'תמונת עתיד'.  

אירוע ההשקה החגיגי של התוכנית יתקיים ב-29 במאי ויהיה פתוח למשפחות השכולות. במהלך האירוע יוצגו כלל ההטבות והזכויות שמציע הארגון למשפחות השכולות ולנפגעים, ביניהן ייעוץ משפטי, סיוע רגשי, מענקים כספיים, מלגות לימודים, תווי מזון לחגים, הלוואות ללא ריבית, ייצוג בכנסת ואירועים קהילתיים במהלך השנה. האירוע נועד ליצור תחושת קהילה ותמיכה, ולהעניק למשפחות את הכלים והמידע הנדרשים לניצול ההזדמנויות המוצעות להם.

"ארגון פעולות איבה פעל ימים כלילות על מנת לגייס כספים לתוכנית 'תמונת עתיד' שתאפשר לאחים שכולים וליתומים לקבל מלגות ללימודים אקדמיים, ליווי עסקי וליווי תעסוקתי ללא עלות," אמר אייבי מוזס, יו"ר ארגון נפגעי פעולות איבה. באמצעות ייעוץ אישי וסדנאות מקצועיות, הצעירים יוכלו לקבל את הכלים וההכוונה הנדרשים לבניית עתידם בצורה מיטבית.

פרויקט 'תמונת עתיד' היא בשורה של ממש עבור המשפחות השכולות, ומציע להם את התמיכה והמשאבים הדרושים להתגבר על האתגרים ולבנות עתיד טוב יותר לצד השכול ועיבוד הטראומה. באמצעות שיתוף פעולה עם מגוון גורמים וארגונים, הפרויקט מעניק לצעירים את ההזדמנות והכוח להצליח ולהשתלב בחברה בצורה מכובדת ומכילה. מדובר ביוזמה פורצת דרך שמציבה את רווחת המשפחות השכולות במרכז, ומאפשרת להן להתחיל פרק חדש ומלא בהזדמנויות.

אחד מהיבטים המרכזיים של 'תמונת עתיד' הוא עידוד הצעירים להשלמת לימודיהם האקדמיים והשתלבותם בשוק העבודה. פרויקט זה מציע מלגות לימודים, ייעוץ אקדמי וליווי אישי כדי להבטיח שהצעירים יוכלו להמשיך את לימודיהם ולהגשים את שאיפותיהם המקצועיות. צעירים ממשפחות שכולות זוכים להזדמנות להשתלב בחיים האקדמיים והמקצועיים בצורה חלקה ומוצלחת.

הפרויקט מספק גם תמיכה חיונית לצעירים המנהלים עסקים ונקלעים למשברים כלכליים או רגשיים, באמצעות ייעוץ כלכלי, סדנאות ניהול וליווי צמוד. פרויקט 'תמונת עתיד' מסייעת לצעירים להתגבר על האתגרים, לנהל את עסקיהם בצורה יעילה ולהשיג יציבות כלכלית. המטרה היא להעניק לצעירים את הביטחון והידע הנדרשים להצלחה ארוכת טווח.