עוד ניצחון חשוב לשוחרי הגנת הסביבה במאבק על חופי הארץ הפתוחים המעטים שנותרו. לאחר הניצחון בקרב הממושך על ביטול תכנית הבנייה בחוף פלמחים, קבעה ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה כי גם תכנית כפר הנופש שתוכנן להיבנות בחוף דור-הבונים ליד נחשולים שבמועצה האזורית חוף הכרמל, תיגנז. הוועדה דחתה ערר שהגישו משרדי התיירות והבינוי ביחד עם רשות מקרקעי ישראל על דחיית הוועדה המחוזית את התכנית, עוד ב-2012, ובכך קברה אותה סופית.



בהחלטתה כתבה הוועדה: "אנו תקווה כי שטח התוכנית יפותח לתועלת הציבור הרחב כחלק מהסביבה המיידית של חוף הים והגן הלאומי הארכיאולוגי תל-דור. כך יתאפשר לציבור ליהנות מנוף פתוח ומאתר תיירות המשלב את כל אלו". בתכנית היו אמורים להיבנות 500 יחידות בכפר הנופש שהיה אמור להשתרע על 101 דונם במרחק 300 מטרים בלבד מהחוף. 

חברי הוועדה שדחו את הערר הם נציג משרד המשפטים, נציגת משרד הפנים, וכנציג הציבור גם היועץ המשפטי של עמותת 'אדם, טבע ודין', עו"ד אלי בן ארי, שעמדתו היתה כי עצם האפשרות להתיר בנייה בשטח פתוח בצמוד לתל-דור, לא היתה חוקית מלכתחילה ומשום כך לא ניתן היה לאפשר את הקמת כפר הנופש. שני חברי הוועדה האחרים קיבלו את עמדתו. 

המשרד להגנת הסביבה פעל יד ביד עם הארגונים הירוקים נגד התכנית שקידמו משרדי הממשלה האחרים בטענה כי מדובר ברצועת חוף ייחודית ולאחר החלטת הוועדה נמסר מהמשרד: "חוף נחשולים, שהאיום לגביו הוסר, הינו חוף טבעי ייחודי בישראל ובו מספר מפרצונים, ערכי טבע ומערכת אקולוגית מגוונת. והוא מושך נופשים רבים בסופי שבוע וחגים". 
סגן השר להגנת הסביבה, ח״כ אופיר אקוניס, אמר לאחר ההחלטה: ״מדובר בניצחון ברור של תושבי ישראל כולם שייהנו מחוף פתוח לכל אזרח ולא רק למי שישלם אלפי שקלים ללילה. הסרנו את האיום מעל אחד החופים היפים והמיוחדים ביותר בישראל. במדינה צפופה כמו שלנו שתלך ותהיה צפופה יותר, עלינו לעשות הכל כדי שיישארו כמה שיותר חופים פתוחים לציבור - לטובת ילדינו והדורות הבאים״.

ח"כ דב חנין, (חד"ש), יו"ר השדולה החברתית-סביבתית בכנסת, בירך על ההחלטה: "חוף אחרי חוף, במאבק קשה בציבור ובכנסת, אנחנו מצליחים לשמור על חופי ישראל. ברכות חמות לפעילים ולפעילות הנחושים שהוכיחו פעם נוספת שכשנאבקים - מנצחים. אבל מול גל היוזמות הנד"לניסטיות בחופים, הגיע הזמן ליצור פתרון מערכתי ולתקן את חוק החופים כדי שיגן על החופים עבורנו".