נרשמת התקדמות ניכרת בשיקום שמורת עברונה בערבה, מאז אסון זיהום הנפט שאירע ליד באר אורה בתחילת החודש שעבר. בדיקות איכות האוויר באזור מצביעות על ירידה של יותר מ-90% בזיהום האוויר במקום, כך התברר אתמול (שני) בישיבה הראשונה של מינהלת השיקום.

באשר לשיקום הקרקע, הפעולה הכירורגית וארוכת הטווח יותר, צפויה להימשך עוד מספר חודשים. סגן השר להגנת הסביבה, אופיר אקוניס, הדגיש כי חברת קצא"א תישא בכל העלויות שלו, וזאת בנוסף למימון ההיערכות להתמודדות ומניעת אסונות דומים בעתיד, בעלות 17 מיליון שקלים מתקציב המדינה שאישרה הממשלה.

לא פחות מכ-30 חברות פרטיות מתמודדות על טיהור הקרקע בשמורה. מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, עידכן את סגן השר כי כל חברה תבצע ניסוי בטכנולוגיה אשר אותה היא מציעה, ורק לאחר מכן יוחלט כיצד לטפל בנפט מבלי לגרום נזק סביבתי נוסף. 
בשבועות הקרובים יערוך המשרד להגנת הסביבה בדיקות נוספות, אחריהן יוחלט על פתיחתם מחדש של חלקים מהשמורה לציבור. עד כה, כ-700 שלוליות גדולות של נפט שהיו פזורות לאורך מספר קילומטרים באזור, נשאבו ע"י אנשי רשות הטבע וקצא"א וכעת השמורה נקייה מנפט נוזלי. עם זאת, עוד קיימת סכנה של הרחבת הזיהום במקרה של שיטפון של הקרקע הפגועה, שלא ניתן היה לשאוב או לפנות. 

חקירת המשטרה הירוקה את נסיבות האסון נמשכת, ובמשרד להגנת הסביבה מדגישים כי במהלכה נחקרו ועוד צפויים להיחקר בכירים בקצא"א וכי נלקחו ראיות מהמקום.