כאשר מעל צמרת הארגון שלו נמצאת עננה כבדה מאוד של חשדות על עבירות מין וניצול מרות, התייצב היום (שני) רנ"צ יוחנן דנינו אל מול העיתונאים ונשא הצהרה בה כינה את הפרשות האחרונות "מביכות" והבהיר כי הוא לא מתכוון להסיק מסקנות אישיות כיוון שכהונתו עומדת להסתיים בקרוב מאוד.



"אנחנו נמצאים במשבר ונצא ממנו מחוזקים", פתח דנינו והוסיף: "אתמול בליללה התבשרתי על החשד כנגד קצין בכיר בחקירתו באזהרה בעבירות חמורות, שמטבע הדברים אני לא יכול להתייחס לפרטים. אני סומך על המחלקה לחקירות שוטרים ועל הפרקליטים שיגיעו לחקר האמת".

"צבר האירועים בצמרת המשטרה הוא קשה, מביך ומתסכל. זה אירוע שעל פניו הוא מאוד חמור ואי אפשר לעבור על סדר היום. הוא מצטרף לאירועים של בכירים בארגון. זאת סדרה של אירועים שפגעו באמון הציבור ומחייבים טיפול שורש".

דנינו המשיך ותקף: "מה שקורה ברמה האישית מאוד מעציב אותי, כמי שבחר בשירות במשטרת ישראל. אני גם עצוב עבור 30 אלף שוטרים ו-37 אלף מתנדבים שהתעוררו הבוקר לכותרות האלו, בזמן שהם מקדישים ימים כלילות לשמירה על ביטחון אזרחי המדינה, בזמן שהם עסוקים בשמירה על הביטחון האישי במאבק בפשיעה החמורה וארגוני הפשיעה, בשחיתות הציבורית וכל האחריות שנמצאת תחת משטרת ישראל".

"אבל דווקא עכשיו אני שב ומזכיר שמשטרת ישראל היא מהגופים היותר חיונייים, צריך לזכור שהמשטרה הזאת חיונית לשמירה עלינו ועל המדינה. הוכחתי לאורך הקדנציה שלי במהלך 4 השנים האחרונות שלא אתפשר על נורמות וערכים, אמרתי שתהיה דרגתו אשר תהיה, מי שיסטה מהדרך של משטרת ישראל ולא יקפיד על הערכים, לא יישאר בארגון. חזרתי על כך, לצערי נאלצתי גם להוכיח זאת".

"סיום הקדנציה שלי קרוב, לא אתייחס לעניינים אישיים"
 
דנינו המשיך בהצהרה ואמר: "יכולנו לראות בכל הדוגמאות הקודמות שבעניין הזה אין פשרות. אם יש בממצאים שמגיעים עילה לפיטורין, אנחנו מפטרים, אם רק כדי לעזוב את הארגון, אז אנחנו נעשה זאת. ככל שיש יותר תיקים, יש יותר הרתעה. ככל שאנחנו נוהגים כלפי חוץ, אנחנו עושים את אותו דבר פנימה. ככל שיהיו יותר פרשיות, אז לכאורה זה רצף, אבל צריך לראות מה קורה בתהליך הזה. צריך לראות מה זה עושה לכל השוטרים בארגון".
"שום אירוע לא יפגע במשטרת ישראל, ביציבות שלה, בחוסן שלה. האתגרים הלאומיים יותר מדי חשובים למדינה מכדי שאנחנו נוכל להפסיק ולהוריד את הרגל מהגז בכל התחומים. הגוף הזה יודע לסמן מטרה ולעמוד בה. ישבנו כל סגל הפיקוד וקבענו לעצמנו שאנחנו ממשיכים קדימה ללא פשרות". על סיום הקדנציה שלו אמר: "סיום הקדנציה שלי הוא קרוב, השאלה כשאתה במשבר מנהיגותי הוא איך דואגים להמשיך ולטפל באתגרים. אני מתעסק רק בזה".