בית המשפט הצבאי, היושב בכלא עופר, גזר היום (חמישי) שני מאסרי עולם לריצוי בפועל על מאהר חמדי אל השלמון, צעיר ערבי תושב חברון שהורשע ברצח דליה למקוס, צעירה בת 25 תושבת תקוע בחודש נובמבר שעבר.



ההחלטה לגזור על הנאשם שני מאסרי עולם נתקבלה לנוכח חומרת מעשיו של הנאשם אשר אחרי דקירתה למוות של למקוס, כאשר ניסה לפגוע באזרחים נוספים, אולם אזרח שחלף באקראי במקום, הצליח להשתלט עליו ולמנוע ממנו לבצע טבח. השופטים גם הטילו על המחבל לשלם למשפחתה של המנוחה פיצויים בסך 4 מיליון שקלים.


כזכור, למקוס נרצחה בעת שעמדה בצומת אלון שבות שבגוש עציון על ידי אל השלמון, שתחילה ניסה לדרוס אותה, אולם אחרי שניצלה מהדריסה הוא ירד מרכבו ודקר אותה בסכין. המפגע המשיך בטירוף פצע שני אזרחים נוספים באורח קל עד שנורה על ידי המאבטח בכניסה לישוב. הפיגוע אגב, התרחש שעות אחדות לאחר פיגוע דקירה בתל אביב.


למקוס, שניצלה 8 שנים קודם לכן מפיגוע דקירה שעה שמחבל אחוז אמוק רדף אחריה כשהוא אוחז בידו סכין עד שנורה על ידי נהג שחלף במקום, לא יכלה בפעם השנייה באותו מקום בדיוק. 

בגזר הדין כתבו השופטים בין השאר: "החלטנו להטיל על הנאשם שני מאסרי עולם, אחד על רציחתה של המנוחה והשני על ניסיונות הרצח הנוספים. אין בעונשים אלו כדי להעניק מזור למשפחת המנוחה אך יש פה כדי להוקיע ולהביע סלידה ממעשי הנאשם".

באולם בית המשפט ישבו בני משפחתה של למקוס, האם דליה ואנשי ארגון אלמגור המלווים את המשפחה. הרוצח נכנס לאולם המשפט כשהוא מפזר חיוכים ללא הרף לעבר בני משפחתו שגם הגיעו לדיון ומנגד מתבונן כשצחוק מרוח על פניו לעבר אימה של הנרצחת.

חשוב להדגיש כי מיד לאחר הרצח הועלתה סברה לפיה מדובר במפגע שהחליט על המעשה באופן אקראי אלא ככל שהתעמקה החקירה הוברר כי מדובר בפיגוע מתוכנן מראשיתו וזאת בשעה שבביתו מצאו חוקרי השב"כ צוואה שהותיר לרעייתו וכן תוכנית לביצוע הרצח.